دریای خزر، ۴ قربانی گرفت
رئیس هیئت نجات غریق مازندران گفت: با افزایش حضور مسافران در مازندران و سواحل این استان متأسفانه طی یک روز چهار نفر در سواحل این استان غرق شدند و یک نفر نیز در یک حادثه دریایی دچار قطع عضو شد

غرق شدن 4 نفر در دریای خزر در یک روز

نقی کریمیان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی پایان هفته پیش‌بینی می‌شد که بر تعداد مسافران مازندران طی این روزها افزوده شود و با وجود اعمال محدودیت‌های تردد شاهد حضور پرتعداد مسافران در مازندران هستیم که به همین دلیل حوادث مربوط به ساحل و دریا نیز در نخستین روز تعطیلات افزایش یافت.

وی افزود: در حالی که تا روز دوشنبه ۲۸ تیر مجموع تعداد غرق‌شدگان دریا در مازندران طی سال جاری ۴۰ نفر بود، دیروز چهار غریق در سواحل چهار شهرستان مازندران داشتیم و یک حادثه دریایی منجر به قطع عضو نیز متأسفانه رقم خورد.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ابتدا یک نفر در محمودآباد و پس از آن در ساحل چالوس دومین نفر غرق شد. عصر دیروز نیز یک نوجوان در ساحل نور به دلیل غرق شدن در دریا جان خود را از دست داد و آخرین حادثه غرق‌شدگی دیروز نیز در آب‌های بابلسر ثبت شد.

کریمیان درباره حادثه قطع عضو در سواحل مازندران نیز گفت: دیروز یک حادثه تصادم دریایی نیز در ساحل تنکابن داشتیم که متاسفانه به دلیل برخورد پروانه قایق با یکی از افراد در دریا، یکی از پاهای این شهروند قطع شد. تأکید مستمر ما بر رعایت فاصله شناورها با محل شنای مردم یا فاصله نگرفتن افراد از محدوده‌های تعیین شده به همین دلیل است.

این مسئول درباره دلیل افزایش ناگهانی حوادث دریایی در مازندران طی روز گذشته گفت: به دلیل ملاحظات کرونایی طرح‌های سالمسازی تعطیل است و مسافران و بومیان در مناطق مختلف اقدام به ورود به دریا می‌کنند. منجیان غریق با وجود تعطیل بودن طرح‌های دریا در سواحل حضور دارند و رصد و پایش سواحل را انجام می‌دهند. اما پراکندگی تجمع‌های مردم در سواحل و حضور برخی افراد در نقاط پرخطر سبب می‌شود که در ازدحام جمعیت شاهد افزایش حوادث نیز باشیم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir