نزاع مرگبار با شمشیر در بیمارستان سنندج
نزاع دسته‌جمعی با شمشیر در بیمارستان کوثر سنندج منجر به کشته و زخمی‌شدن ۱۳ نفر از شهروندان شد

کشته و زخمی‌شدن ۱۳ نفر در نزاع مرگبار با شمشیر در بیمارستان سنندج

شب گذشته اختلاف ملکی (بر سر زمین) اعضای دو طایفه در شهرستان سنندج به جنایتی هولناک انجامید و مردی، اعضای یکی از طایفه‌ها را با شمشیر به قتل رساند؛ ماجرا و پیگیری‌ها حاکی از آن است این دو طایفه که اختلافات قبلی با هم داشته، ابتدا در روستای چناره سنندج با هم درگیر شده و یکی از آنان زخمی و برای مداوا به بیمارستان کوثر این شهر، منتقل می‌شود که در حین مداوا، چندین نفر اراذل اوباش از بستگان آنان وارد بیمارستان شده و بلافاصله با هم درگیر و با استفاده از شمشیر، به طرفین دیگر نزاع حمله کرده و چندین نفر مصدوم و یکی نفرشان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

لقمان شریفی، کارشناس پرستاری و شاهد عینی این ماجرا در سنندج می‌گوید: شب گذشته پس از نزاع دسته جمعی بین دو گروه، یکی از آنان زخمی و برای مداوا به بیمارستان کوثر سنندج مراجعه کرده بود، که هنگام تشکیل پرونده و مداوای این فرد، بلافاصله چندین نفر از بستگان طرفین این دو گروه وارد اورژانش شدند و بدون هیچ‌گونه معطلی با هم درگیر و با شمشیر یکدیگر را زخمی کردند.

وی با ادعای اینکه این درگیری با شمشیر حدود 10 دقیقه بین طرفین درگیری در بیمارستان کوثر سنندج طول کشید و نیروی انتظامی پس از 15دقیقه در محل حضور یافت، گفت: باید پلیس در بیمارستان‌های مرکز استان کردستان به ویژه بخش اورژانس مستقر شود تا دیگر چنین وقایع تلخی تکرار نشود.

پرستار بیمارستان کوثر سنندج تصریح کرد: اگر نیروهای انتظامی در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند، دیگر کسی به خود اجازه و جرأت نمی‌دهد که سلاح سرد به داخل بیمارستان آورده و این‌گونه موجی از ترس و وحشت را به راه انداخته و باعث مرگ شهروندان شوند.

شریفی اعلام کرد: در این نزاع دسته جمعی 12 نفر مصدوم شدند که حال سه نفر از آنان وخیم بود؛ یکی از مصدومان شاهرگ گردنش(درگیری شریانی) بریده شده بود که بلافاصله وارد اتاق عمل و کادر درمان جانش را نجات دادند، اما متأسفانه یکی دیگر از مصدومان به علت قطع کامل مچ دست برای پیوند مجدد به ارومیه اعزام شده که در مسیر خونریزی شدید داشته و فوت می‌کند؛ همزمان با این درگیری یک خانم بدحال دیگر هم ایست قلبی داد!

وی با بیان اینکه متأسفانه هر چند وقت یکبار نزاع‌هایی در بیمارستان‌های استان رخ می‌دهد ولی گاهی اوقات همانند موردی که شانزدهم خردادماه امسال نیز در شیفت شب بیمارستان کوثر رخ داد، اوضاع از کنترل خارج می‌شود اظهار داشت: بارها درخواست استقرار نیروهای انتظامی در بیمارستان‌ها به ویژه سانترهای ترومای استان را کتبا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان داده اما وی تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

پرستار بیمارستان کوثر سنندج با طرح این سؤال که در این درگیری‌ها و نزاع دسته جممعی همانند شیفت شب  گذشته بیمارستان کوثر سنندج پرسنلی دچار آسیب جانی شود، چه کسی پاسخگو است؟ تصریح کرد: جواب واضح و روشن است قطعا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان بالاترین مقام اجرایی وزارت بهداشت و ناظر بر کلیه واحدهای دانشگاه باید پاسخگو باشد اما نوش دارو بعد از مرگ سهراب دردی را از کسی دوا نخواهد کرد.

وی بیان کرد: بنده به عنوان یک فعال صنفی و به نمایندگی از کلیه کادر درمان استان کردستان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخواست داشته که اگر وی جهت استقرار نیروی انتظامی در بیمارستان‌ها اقدام عملی انجام داده، جهت تنویر افکار عمومی آن را منتشر کند و اگر اقدامی انجام نداده و یا در اولویت کاریشان نبوده، درخواست داشته که برای حفظ جان مردم و پرسنل بیمارستان، مقدمات انجام این کار فراهم شود.

شریفی با یادآوری اینکه قطعا حضور نیروی انتظامی جهت مدیریت درگیری‌ها و باتوجه قدرت بازدارندگی بالایی که دارد، امنیت پرسنل و مراجعه کننده‌ها را تامین خواهد کرد، عنوان کرد: عدم پاسخ‌گویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به منزله کم اهمیت دانستن مطالبه  مهم امنیت پرسنل است.

پرستار بیمارستان کوثر سنندج عنوان کرد: جا دارد از زحمات پرسنل و کادر درمان این دانشگاه نهایت تشکر و قدردانی کنم چراکه نباید به‌خاطر بی‌کفایتی یکی همچون رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان زیر سوال بروند.

شکرالله، برادر فرد 45 ساله که در نزاع دسته‌جمعی بیمارستان کوثر سنندج فوت کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: واقعاً از وقوع چنین اتفاقات ناگواری که خانواده‌ها را داغدار و موجب رعب و وحشت شهروندان می‌شود، بسیار متأسفم.

وی مدعی شد: 20نفر شمشیر و قمه به دست، به داخل اورژانس بیمارستان کوثر سنندج آمدند و بیش از 10نفر را زخمی کردند در حالی‌که وقتی‌که این بیمارستان را مرکز پذیرش قرار داده‌اند، باید امنیت مردم را نیز تامین کنند.

این شاهد عینی ماجرای نزاع دسته‌جمعی در بیمارستان کوثر سنندج اذعان کرد: این درگیری مربوط به اختلافات قبلی بوده، کمااینکه قبلاً نیز در این راستا تشکیل پرونده قضایی داده‌ایم اما هنوز حکم صادر نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در سنندج حاکی از آن است که پلیس تاکنون شش نفر از عوامل این نزاع را بازداشت کرده و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com