جنایت، پایانی بر اختلافات خانوادگی
پرونده دو مرد میان‌ سال که در جنایت‌های جداگانه همسران خود را به‌ دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسانده‌اند، در حال رسیدگی است

قتل همسر به دلیل اختلافات خانوادگی

در اولین پرونده، مردی 60‌ساله که به قتل همسرش اقرار کرده است، در انتظار تشکیل جلسه محاکمه در زندان به‌ سر می‌برد. رسیدگی به این جنایت از زمانی آغاز شد که کارآگاهان جنایی استان فارس مطلع شدند زنی در خانه‌اش به قتل رسیده است.

آنها بعد از حضور در محل و مشاهده پیکر این زن که هدف چاقو قرار گرفته بود، متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت برای ورود به خانه مقتول به‌ زور متوسل نشده‌اند. از سویی نوع پوشش مقتول نیز ثابت می‌کرد او فردی غریبه را به خانه راه نداده بود و جنایت به دست شخصی آشنا صورت گرفته است.

این اطلاعات وقتی در کنار سرنخی دیگر، یعنی سرقت‌نشدن وسیله‌ای از خانه، قرار گرفت، پلیس را به این نتیجه رساند که مظنون اصلی این پرونده شوهر مقتول است؛ زیرا این مرد در منزل حضور نداشت و ظواهر نشان می‌داد از زمان وقوع قتل ناپدید شده است.

این‌گونه بود که مرد 60‌ساله به نام جواد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. مأموران برای یافتن این مرد زیاد به زحمت نیفتادند و بعد از چند ساعت توانستند مخفیگاه جواد را پیدا و او را با دستور قضائی بازداشت کنند. جواد بعد از اینکه به پلیس آگاهی منتقل شد، سعی کرد وانمود کند از قتل همسرش خبر ندارد. او گفت زمان حادثه در منزل نبوده و نمی‌داند چه اتفاقی برای زن میان‌سال رخ داده است.

انکارهای مرد 60‌ساله بی‌فایده بود؛ زیرا مأموران به پرسش‌های پی‌درپی ادامه دادند و او بالاخره در بن‌بست قرار گرفت. جواد وقتی دید راهی برای فرار از زیر بار اتهام قتل ندارد، به کشتن همسرش اقرار کرد و گفت: من و زنم از مدت‌ها قبل بر سر موضوعات مختلف با هم اختلاف و درگیری داشتیم.

ما مرتب با هم جروبحث می‌کردیم و این کشمکش‌ها تمامی نداشت. روز حادثه بار دیگر با هم مشاجره کردیم. من به‌شدت عصبی شده بودم و کنترلی بر رفتارم نداشتم. در این شرایط چاقویی برداشتم و با آن ضربه‌ای به زنم زدم. وقتی او غرق در خون روی زمین افتاد، فهمیدم جان باخته است. آن‌موقع بود که ترسیدم و به‌سرعت خانه را ترک کردم.

متهم در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. از سویی پزشکی قانونی نیز تأیید کرد زن میان‌سال به‌ دلیل خونریزی شدید ناشی از اصابت چاقو جان باخته است. در ادامه اولیای دم مقتول با حضور در دادسرا علیه جواد شکایت کردند و گفتند خواستار صدور حکم قصاص هستند. در نهایت با اخذ آخرین دفاعیات متهم، کیفرخواست علیه او صادر شد و این مرد به‌زودی در دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه می‌رود.

متهم دوم مردی 74‌ساله است که همسرش را به قتل رسانده است. کارآگاهان جنایی پلیس استان البرز وقتی در جریان مرگ مشکوک زنی میان‌سال در خانه‌اش قرار گرفتند، به آنجا رفتند و بعد از بررسی‌های اولیه و محرزشدن وقوع قتل، به شوهر مقتول مشکوک شدند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد این مرد مورد ظن قرار بگیرد، آثار جراحت روی بدنش بود که از درگیرشدن او با فردی دیگر حکایت داشت.

متهم وقتی پشت میز بازجویی نشست، سعی کرد مرگ همسرش را اتفاقی نشان بدهد. او گفت زنش در خانه ناگهان بدحال شد و روی زمین افتاد و او نیز با اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. این ادعا بی‌فایده بود؛ زیرا مدارک متقنی وجود داشت که ثابت می‌کرد زن میان‌سال نه براثر حادثه بلکه درپی یک جنایت به قتل رسیده و قاتل او را خفه کرده است.

متهم در نهایت همه راه‌های انکار را به‌ روی خودش بسته‌شده دید و ناچار اتهام قتل را پذیرفت. او چنین گفت: من از مادر پیرم مراقبت می‌کردم. او در طبقه بالای خانه ما ساکن بود و خودم همه کارهایش را انجام می‌دادم، اما زنم اصلا این موضوع را دوست نداشت و نمی‌خواست من مراقب مادرم باشم.

همسرم زنی عصبی بود که پرخاشگری می‌کرد. او بر سر این موضوع بارها با من دعوا کرده بود. این در حالی بود که من اصلا کارهای مادرم را به او نمی‌سپردم و خودم همه را انجام می‌دادم. روز حادثه زنم بار دیگر بر سر این ماجرا با من دعوا کرد و در حالی‌ که مشاجره بالا گرفته بود، به مادرم توهین کرد و به او فحش داد. من که عصبانی شده بودم، دستانم را دور گلوی او انداختم و فشار دادم که ناگهان زنم از حال رفت و فهمیدم او فوت شده است.

برای اینکه مرگش را طبیعی جلوه بدهم، با اورژانس تماس گرفتم و گفتم زنم ناگهان بدحال شد. همان‌ لحظه از کاری که کرده بودم پشیمان شدم و با اورژانس تماس گرفتم، اما وقتی تکنسین‌ها آمدند، گفتند او فوت شده و دیگر نمی‌توان کاری انجام داد. من واقعا قصد قتل نداشتم و در آن لحظات به‌شدت خشمگین بودم.

این متهم نیز در حال حاضر در بازداشت به‌ سر می‌برد و تحقیقات از او برای افشای جزئیات کامل قتل ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: شرق