قتل طلا ساز تهرانی در بهارستان با ۲ گلوله
تیمی از مأموران کلانتری راهی محل شدیم که پس از گشودن در زیر زمین خانه قدیمی با جسد مرد ۵۶ ساله‌ای به نام حبیب روبه‌رو شدیم که با اصابت دو گلوله به سر و قفسه سینه به قتل رسیده بود

قتل مرد 56 ساله با دو گلوله

مرد میانسال در کارگاه طلاسازی‌اش در مرکز پایتخت با شلیک دو گلوله به قتل رسید. عامل یا عاملان حادثه پس از سرقت ۱۱۵‌گرم طلا از محل گریختند که تلاش برای بازداشت آن‌ها جریان دارد.

ساعت‌۲:۳۰ بامداد چهارشنبه چهاردهم مهر مأموران کلانتری‌۱۰۹ بهارستان گزارش قتل مرد میانسالی را به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اطلاع دادند.

مأموران پلیس اعلام کردند دقایقی قبل مردی با اداره پلیس تماس گرفته و اعلام کرد که برادرش در کارگاه طلاسازی نزدیکی محله‌صفی علی‌شاه به طرز مشکوکی فوت کرده‌است. بدین ترتیب تیمی از مأموران کلانتری راهی محل شدیم که پس از گشودن در زیر زمین خانه قدیمی با جسد مرد ۵۶ ساله‌ای به نام حبیب روبه‌رو شدیم که با اصابت دو گلوله به سر و قفسه سینه به قتل رسیده بود.

با اعلام این خبر بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت خانه قدیمی که به دو بخش کارگاه کیف‌سازی و کارگاه طلاسازی تقسیم شده متعلق به حبیب است که وی علاوه بر مالک بودن این دو کارگاه با خودرواش مسافرکشی هم می‌کرده است.

همچنین مشخص شد حبیب ۱۵‌سال قبل کارگاه کیف‌سازی را راه‌اندازی کرده و مدتی قبل هم کارگاه طلاسازی را راه‌اندازی می‌کند که هر چند روز یک‌بار به کارگاه طلاسازی مراجعه و سفارش مشتریانش را آماده می‌کرده‌است.

بررسی‌های محل حادثه هم حکایت از آن داشت عامل یا عاملان قتل پس از حادثه مقداری طلا سرقت کرده‌اند.

سرقت ۱۱۵ گرم طلا

برادر مقتول که موضوع را به مأموران پلیس خبر داده‌بود، گفت: برادرم ۱۵‌سال است که کارگاه کیف‌سازی دارد و مدتی قبل هم در کنار کارگاه کیف سازی‌اش کارگاه طلاسازی هم راه اندازی کرد. چند روز قبل خانواده برادرم برای تفریح به یکی از شهر‌های شمالی رفتند و قرار بود آخر هفته دوباره به تهران برگردند و برادرم در این چند روز تنها بود.

او به من گفته بود که سه سفارش طلا به مقدار ۱۱۵‌گرم از مشتریانش گرفته‌است و می‌خواهد به کارگاه طلاسازی برود و سفارش مشتریانش را آماده‌کند.

ساعتی قبل برای انجام کاری چند باری با تلفن همراه برادرم تماس گرفتم که جواب نداد و بعد هم خاموش شد. نگران شدم و به محل کارگاه طلاسازی‌اش آمدم، چون خبر داشتم که سفارش مشتریانش را آماده می‌کند.

وقتی جلوی کوچه رسیدم دیدم تاکسی‌اش کنار کوچه پارک است. تعجب کردم، چون همیشه برادرم تاکسی‌اش را به نزدیک کارگاه می‌برد و در آنجا پارک می‌کرد.

به سرعت خودم را به خانه قدیمی رساندم که هر چقدر زنگ زدم در را باز نکرد و در نهایت با کلید یدکی که داشتم در را باز کردم و وارد حیاط شدم. هر چقدر برادرم را صدا زدم جواب نداد که شیشه دریچه هواکش را شکستم و چراغ قوه تلفن همراهم را به طرف کارگاه گرفتم و دیدم برادرم کنار رختکن نزدیکی حمام کارگاه افتاده‌است که بلافاصله با آتش‌نشانی و اداره پلیس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم.

وی ادامه داد: وقتی آتش‌نشانی و مأموران پلیس رسیدند در ورودی را تخریب کردیم و وارد کارگاه شدیم که دیدیم برادرم با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است. در بررسی‌ها هم متوجه شدیم که ۱۱۵ گرم طلای سفارشی مشتریانش و تلفن همراهش هم سرقت شده است.

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم، بازپرس جنایی به مأموران پلیس دستور داد همزمان با تحقیق از همسایه‌ها و اهالی آن محل، دوربین‌های مداربسته نزدیکی محل حادثه را بررسی و عامل یا عاملان قتل مرد طلاساز را شناسایی و دستگیر کنند.

تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: rokna.ir