جزئیات آتش‌ سوزی برج لامیرا در چالوس
فرماندار چالوس با اشاره به عدم مشخص بودن علت حادثه آتش سوزی گفت: حادثه برج "لامیرا" تلنگری برای ما در زمان بحران بود که برای حوادث این‌چینی آمادگی کامل داشته باشیم و خسارات مالی ایجاد شده پس از ورود به ساختمان برآورد می‌شود

 آتش‌ سوزی برج لامیرا در چالوس

آتش سوزی برج "لامیرا" چالوس متاسفانه حادثه ساختمان پلاسکو تهران را دوباره برای ما یادآوری کرد تا بدانیم که علاج واقعه قبل از اتفاق است، برجی 17 طبقه با 84 واحد مسکونی، کمتر از 24ساعت در میان شعله های آتش سوخت.

سید رسول حسینی فرماندار شهرستان چالوس درباره روند عملیات ستاد بحران و چگونگی این حادثه، اظهار داشت: حدود ساعت 4 بعدظهر اعلام حریق در ساختمان لامیرا چالوس اعلام شد و ستاد بحران شهرستان با تجهیزات در محل حادثه حضور داشتند ولی متاسفانه حجم این آتش بیشتر از توان شهرستان بوده است و به همین دلیل از ستاد بحران استان و شهرستان های همجوار درخواست کمک شد.

وی افزود: متاسفانه هم زمانی شدت باد، باعث شعله ورتر شدن آتش شد به طوری که به داخل واحدها رخنه کرده و همینطور شدت حرارت و دود آتش زیاد بود و با توجه به خالی شدن واحدها حفظ جان آتش نشانان نیز برای ما در اولویت بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه این ساختمان در 17طبقه و دارای 84 واحد مسکونی بوده است، گفت: از این تعداد تنها 20 واحد فعال بوده که در زمان وقوع حادثه در 3 واحد مسکونی افراد ساکن بودند و در همان ساعات اولیه آتش سوزی کلیه ساکنین ساختمان تخلیه شدند.

فرماندار چالوس تاکید کرد: حادثه برج رامیلا برای ما هشدار و تلنگری بود تا بدانیم که توانایی های ما در چه حدی است به طوری که این اتفاق قابل پیش بینی و پیشگیری نبود ولی باید بدانیم که علاج واقعه قبل از وقوع فاجعه لازم است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com