کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی دلار فروش قلابی
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری شخصی که با پرسه زنی در اطراف صرافی‌ها و خرید و فروش دلار ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد

دستگیری کلاهبرداری 10 میلیاردی

سرهنگ جلیل موقوفه ای در توضیح این خبر بیان داشت: با وقوع چند فقره کلاهبرداری مشابه مبنی بر خرید و فروش دلار در محدوده کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در پالایش اطلاعات به دست آمد مشخص شد که مال باختگان برای تبدیل و یا خرید دلار به صرافی‌ها مراجعه و متهم که در همان محدوده در حال پرسه زنی بود با اعلام قیمتی غیر واقعی از قیمت روز، شهروندان را به خرید و فروش دلار از وی ترغیب می‌کرده است و در گام بعدی با ارائه رسید‌های جعلی از آنان کلاهبرداری می‌کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه تا کنون متهم به ۸ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شده، افزود: مال باختگان شناسایی و با تجمیع پرونده مشابه، متهم به مرجع قضائی معرفی شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: جامعه 24