ماجرای نجات معجزه‌ آسای زن سالمند
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی و نجات جان یک زن سالمند خبر داد

وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی و نجات جان یک زن سالمند

جلال ملکی گفت: در ساعت ۱۱:۵۸ ظهر دیروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان ولیعصر خیابان فیاضی، خیابان تختی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله سه ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان ۶ طبقه ۱۲ واحده مسکونی بود که در طبقه ششم یک واحد ۱۰۰ متری قرار داشت که کاملا شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: دود کاملا زیادی هم این واحد و واحد مجاور را نیز در برگرفته بود. اطلاعات ما حاکی از این بود که در محل آتش‌سوزی و در طبقات بالایی افرادی محبوس هستند.

ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانان به سرعت وارد عمل شده و با تجهیزات خاموش کننده و دستگاه‌های تنفسی خود را به محل آتش‌سوزی رساندند. درب واحدی که دچار حریق شده بود کاملا بسته بود اما براساس اطلاعاتی که ارائه شده بود یک نفر در این منزل بودند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان به سرعت وارد عمل شده در را باز کردند و با حجم زیادی از آتش و دود مواجه شدند. آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش عملیات جستجو را نیز آغاز کردند. یک خانم حدود ۷۰ساله که به علت ضعف و ناتوانی محدودیت حرکتی هم داشت در این واحد حضور داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: این خانم که وضعیت بغرنجی داشت به سرعت توسط نیروهای آتش‌نشانی از محل حادثه خارج شد و اقدامات اولیه برای او انجام و به عوامل اورژانس تحویل داده شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir