توضیحات پلیس درباره کلاهبرداری با ترفند جدید
سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به انجام خریدهای صوری اجناس دست دوم با روش رسیدهای جعلی یا هک حساب فروشندگان کرده بود، خبر داد

دستگیری فردی که اقدام به انجام خریدهای صوری اجناس دست دوم با روش رسیدهای جعلی یا هک حساب فروشندگان کرده بود

مهر نوشت: سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از ، خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی در این‌باره گفت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان به کلانتری خلیج فارس مراجعه و طی شکایتی اعلام کرد که برای فروش کالایی در یکی از سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم یک آگهی را منتشر کرده بود که فردی به او مراجعه کرده و نسبت به خرید جنس مذکور اقدام کرده است. به گفته شاکی، این فرد به در منزل او مراجعه کرده و حتی رسید پرداخت را نیز به وی نشان داده و شاکی هم با این تصور که وجه نقد وارد حسابش شده است، جنس مذکور را به خریدار تحویل داده است. اما مدتی بعد متوجه شده که پولی به حسابش واریز نشده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت، گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده چند مورد مشابه نیز به پلیس اعلام شد که در جریان آن افرادی که اقدام به ثبت آگهی فروش در سایت‌های دیوار و شیپور کرده بودند، با همین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته و شکایتشان را به ثبت رسانده بودند.

لطیفی با بیان اینکه در جریان اقدامات انجام شده و با استفاده از روش‌های پلیسی سرانجام این فرد شناسایی و در عملیاتی با مجوز مقام قضایی دستگیر شد، گفـت: این فرد که خود را دانشجوی اخراجی رشته ریاضی یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور معرفی کرده بود، در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت که تا کنون از بیش از ۵۰ نفر که در چنین سایت‌هایی آگهی منتشر کرده بودند، به وسیله رسیدهای جعلی خرید کرده و بدون آنکه پولی را به حسابشان واریز کند، اجناسشان را دریافت کرده است.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه این فرد در سایت ‌های خرید و فروش کالا از جمله دیوار و شیپور جست‌وجو و مالباختگان را از میان فروشندگان انتخاب کرده بود، گفت:‌در مواردی هم مالباختگان اصرار به واریز وجه به حسابشان و اطمینان از آن داشتند که در این شرایط این فرد پول را به حساب آنان واریز کرده، اما با هک کردن حساب بانکی آنان نسبت به برداشت دوباره این مبلغ از حساب آنان اقدام کرده بود.

وی گفت: متهم حتی در مواردی علاوه بر مبلغ خرید کالا، مبلغ ارسال کالا را به طور جعلی و به وسیله همان رسیدهای جعلی به فروشنده‌ها نشان داده و در واقع فروشنده نه تنها مبلغی برای فروش کالای خود دریافت نکرده بود، بلکه هزینه ارسال کالا را هم حساب و پرداخت کرده بود.

به گفته سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت بر اساس تحقیقات انجام شده و ادله موجود این فرد احتمالا از حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر به این شیوه کلاهبرداری کرده است که تاکنون به بیش از ۵۰ مورد معترف شده است. تاکنون کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

لطیفی افزود:‌متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. البته تحقیقات تکمیلی ماموران در این خصوص همچنان ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir