عامل انتشار کلیپ زورگیری دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولیدی و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی که در شهرستان نهاوند اقدام به انتشار فیلمی کوتاه(کلیپ) زورگیری و آزار و اذیت یک پسر جوان در مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

بازداشت قدرتنمایی وحشت آور جوان همدانی در فضای مجازی / در فیلم جوانی را در لانه سگ آزار می داد

 رئیس پلیس فضای تولیدی و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فردی که در شهرستان نهاوند اقدام به انتشار فیلمی کوتاه(کلیپ) زورگیری و آزار و اذیت یک پسر جوان در مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند با رصد و پایش فضای‌مجازی، عامل تهیه و انتشار این کلیپ زورگیری در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند. وی اظهارداشت: نامبرده که جوانی 21 ساله است با اقدام موثر و تلاش ویژه کارشناسان پلیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و همکاری پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان نهاوند، دستگیر شد. رئیس پلیس فضای تولیدی و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان ادامه داد: متهم در این کلیپ تصاویری از حبس یک پسر جوان در لانه سگ و صندوق عقب‌خودرو و اخاذی از وی را تهیه و در فضای‌مجازی منتشر کرده است. سرهنگ سرخوش‌نهاد تصریح کرد: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه‌ارتکابی، انگیزه خود را کینه‌جویی و ایجاد رعب و وحشت در بین کاربران فضای‌مجازی اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه فرد متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شده است، اظهارداشت: هرگونه اقدام و فعالیت در فضای‌مجازی که منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می‌شود، جرم محسوب شده و براساس قانون با متخلفان برخوردی قاطع می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان همدان به والدین توصیه کرد: والدین بر نحوه فعالیت فرزندان خود در فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت کرده و از بروز این قبیل اقدامات که دارای تبعات و عواقب قضائی و قانونی است، پیشگیری کنند. سرهنگ سرخوش‌نهاد با اعلام آمادگی پلیس فتا برای ارائه مشاوره حضوری به افراد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای‌مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir برای رسیدگی و اقدام لازم، گزارش کنند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir