کشف محموله بزرگ شیشه در مرزهای شرقیِ ایران
معاون حقوقی و نظارت گمرک از کشف محموله ۵۰۰ کیلویی ماده مخدر شیشه توسط نیروهای گمرک در مرزهای شرقی خبر داد

کشف محموله ۵۰۰ کیلویی ماده مخدر شیشه توسط نیروهای گمرک در مرزهای شرقی

فریده زبیدی معاون حقوقی و نظارت گمرک در خصوص کشف این محموله بزرگ اظهار داشت: از ابتدای امسال پنج محموله بزرگ مواد مخدر که عمدتاً محموله‌های شیشه و از مبدا کشور افغانستان بود توسط گمرک کشف شد که با کشف امروز تعداد آن به ۶ کشف بزرگ رسید.

وی افزود: محموله‌های ۵۸۰ کیلوگرمی، ۱۵۳ کیلوگرمی، ۴۰۰ کیلوگرمی، ۶۱ کیلوگرمی و هزار و ۱۱۸ کیلوگرمی مواد مخدر از ابتدای سال توسط همکاران گمرک کشف شده بود که با کشف محموله ۵۰۰ کیلوگرمی شیشه در روز جاری، ششمین محموله بزرگ توسط گمرک شناسایی و کشف شد.

با الطاف الهی ضمن بهره گیری از حداقل امکانات موجود، همکاران ما صبح امروز در گمرک ماهیرود استان خراسان جنوبی موفق شدند از جداره‌های کف تانکر کامیون ورودی از افغانستان مقدار ۵۰۰ کیلوگرم مخدر شیشه را که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف کنند.

معاون گمرک ایران افزود: گزارش‌های دریافتی از گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی، حاکی از آن است که مربی سگ‌های موادیاب این گمرک، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در حین انجام وظیفه و هنگام کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکر سفید رنگ، به رانندگی تبعه افغانستان با در نظر گرفتن شاخص‌های خطر و استفاده بهینه از سگ مواد یاب موفق به کشف جاسازی حرفه‌ای ۵۰۰ بسته مخدر شیشه به وزن ۵۰۰ کیلوگرم از این کامیون شد.

زبیدی در ادامه گفت: در این کشف حرفه‌ای و بسیار ظریف، قاچاقچیان تعداد ۵۰۰ بسته حاوی ماده مخدر شیشه را در فضاهای ذیل تانکر قرار داده بودند که با استفاده از دستگاه برش، جوش کاری و سنگ فرز، قسمت‌های زیرین تانکر برش زده شده و جاسازی حرفه‌ای نمایان و کشف شد.


گردآوری:  گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com