انفجار اتوبوس مسافربری در استان بابل عراق
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از انفجار یک اتوبوس مسافربری با ۳۰ مسافر در استان بابل عراق خبر داد و گفت که در میان مصدومان افراد ایرانی نیز حضور دارند

انفجار اتوبوس مسافربری در استان بابل عراق/ حضور چند ایرانی در میان مسافران

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت:‌ بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در یک پمپ بنزین در شهر شوملی استان بابل عراق دچار انفجار شده است که در همین راستا نیروهای هلال احمر به محل اعزام شدند. در حال حاضر نیز اتوبوس آمبولانس جمعیت هلال‌احمر در محل حاضر است و عملیات همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه در میان مصدومان زائران ایرانی نیز حضور دارند گفت: هویت و ملیت تمام جانباختگان مشخص نیست و پس از شناسایی و امدادرسانی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

تکمیلی -  همچنین شبکه دجله عراق اعلام کرد که امروز یک حادثه دلخراش در اتوبانی در نزدیکی منطقه "الشوملی" در استان بابل رخ داده است. طبق این گزارش، در این حادثه یک دستگاه خودروی تریلی با خودروی حامل زائران اربعین برخورد کرده است.
شبکه دجله به نقل از یک منبع امنیتی عراقی تعداد کشته‌شدگان را ۱۲ نفر اعلام کرد که البته این موضوع از سوی مسئولان کشورمان به تایید نرسیده و امار اعلامی از سوی آنان همچنان ۱۱ مورد فوتی است. در میان کشته‌شدگان یک زائر ایرانی نیز حضور داشته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir