کشته شدن یک روستایی در انفجار گلوله زمان جنگ
فرماندار شهرستان گیلانغرب اعلام کرد: انفجار یک گلوله عمل نکرده از زمان جنگ تحمیلی باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن یک تن دیگر در روستای گراویان از توابع این شهرستان شد.

انفجار مهمات جنگی در گیلانغرب منجر به کشته شدن یک نفر شد



وحید محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه پیش از ظهر امروز انفجار گلوله عمل نکرده‌ای از زمان جنگ موجب کشته شدن جوانی ۳۳ ساله و مجروح شدن مادرش که زنی ۶۵ ساله است، شد.

وی اظهار کرد: مادر مجروح حادثه نیز که وضعیتش مطلوب نیست بلافاصله به مراکز درمانی استان منتقل شد.

محمدی تصریح کرد: علت حادثه در دست بررسی است.

شهرستان گیلانغرب در زمان جنگ بارها هدف بمباران  و گلوله باران رژیم بعث قرار گرفته بود.

بخشی از گلوله‌ها و مین‌های عمل نکرده زمان جنگ توسط سیلاب‌ها، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیردسترس منتقل شده‌اند و این عوامل باعث جابه‌جایی آنها از اعماق زمین و انتقال آن به سطح می‌شود که این خود نگرانی‌هایی را برای مرزنشینان  ایجاد کرده است.

با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین  در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir