توضیح سخنگوی آتش‌ نشانی درباره حادثه اوین
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تشریح جزییات عملیات آتش نشانان در پی حریق رخ داده در زندان اوین اعلام کرد که آتش در این زندان خاموش شده است

جزییات عملیات آتش نشانان در پی حریق رخ داده در زندان اوین

سید جلال ملکی درباره عملیات آتش‌نشانی درپی حریق رخ داده در بخشی از زندان اوین اظهارکرد: در ساعت ٢١:٢٩ دیشب، شنبه، یک مورد حادثه آتش‌سوزی داخل زندان اوین به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که با توجه به اینکه حدود ١٠ سال است یک ایستگاه آتش‌نشانی در محدوده زندان مستقر است این ایستگاه در مدت زمان حدود یک دقیقه در محل حاضر شد.

وی ادامه داد: همزمان نیز پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکر آب و تجهیزات اطفای حریق از سوی ستاد فرماندهی به محل اعزام و در فاصله کوتاهی در محل حاضر شدند. تانکرهای آب و خودروهای پشتیبانی نیز در محل حاضر شدند.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل زندان افزود: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که کارگاه‌های آموزشی در آن برگزار می‌شد. حریق نیز در قسمت خیاطی این ساختمان در طبقه فوقانی رخ داده بود. آتش نشانان هم از طریق نردبام هیدرولیکی و هم از طریق نفوذ به داخل عملیات اطفای حریق را انجام دادند و در حال حاضر آتش کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: آتش با عملیات سریع آتش نشانان خاموش شده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد. در حال حاضر نیرو ها در حال انجام لکه گیری پایانی هستند.

ملکی اضافه کرد: در محدوده‌ای که آتش نشانان عملیات خود را انجام دادند هیچگونه خسارت جانی مشاهده نشد و عوامل آتش‌نشانی پس از اطفای حریق محل را به عوامل مربوطه تحویل دادند.عوامل اورژانس نیز در محل حضور داشتند.

وی درباره علت وقوع این حریق نیز گفت: علت این حریق باید از سوی عوامل مربوطه بررسی و اعلام شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir