کلاهبرداری پزشک قلابی از ۵۰ زن در تهران
پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که با معرفی خود به عنوان پزشک اقدام به کلاهبرداری از ۵۰ زن کرده بود خبر داد و گفت که در پرونده‌ای دیگر نیز زنی که با همدستی دو دختر و برادرزاده‌اش اقدام به ربودن دو کودک خردسال وقتل یکی از آنان کرده بود، بازداشت شدند

پزشک قلابی از ۵۰ زن در تهران کلاهبرداری کرد

سرهنگ علی ولیپور گودرزی با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دو ماموریت پلیس آگاهی در روزهای اخیر پرداخت و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط به یک پزشک‌نما بود. رسیدگی به این پرونده در اوایل آبان‌ماه در دستور کار ماموران قرار گرفت و در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد که مالباخته که زنی جوان بود،با یک مرد جوان آشنا شده و این مرد با معرفی خود به عنوان پزشک زیبایی اعتماد شاکی را به خود جلب کرده است. متهم در ادامه این رابطه با دادن وعده‌های پوچ به شاکی مقدار زیادی طلا  را به بهانه سرمایه‌گذاری از وی گرفته و چند روز بعد نیز متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در ادامه چند زن دیگر که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌بودند به پلیس مراجعه کردند، اظهارکرد:‌در جریان تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد که متهم با جعل عنوان پزشک زیبایی و با ادعای داشتن مطبی مجلل در غرب تهران، اعتماد این زنان را جلب کرده و از آنان خواسته تا در ایجاد یک مطب و کلینیک زیبایی با او شریک شوند و از این طریق مقادیری را از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، گفت:‌در تحقیقات ماموران مشخص شد که این فرد در ارومیه، اصفهان، کیش، مشهد و شیراز نیز با این شگرد از زنان کلاهبرداری کرده است.

وی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این فرد، گفت: ماموران پس از اخذ مجوزهای لازم به مخفیگاه متهم رفته و او را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.این فرد پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و پول از ۵۰ زن با شگرد جعل عنوان پزشک زیبایی در شش استان‌ کشور اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه برابر شواهد موجود این فرد بیش از ۲۰ میلیارد ریال از زنان کلاهبرداری کرده است، گفت:‌تحقیقات تکمیلی در خصوص پرونده این فرد ادامه دارد. متهم نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

ربودن خواهر و برادر خردسال و قتل یکی از آنان

وی دومین پرونده را مربوط به قتل دختر بچه‌ای سه ساله دانست و گفت: اواسط آبان‌ماه سال‌جاری، مرگ مشکوک دختربچه سه ساله‌ای روی تخت یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران به تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش داده شد که با اعلام این خبر، بلافاصله ماموران راهی بیمارستان شده و در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند دختر بچه مذکور که آثار  ضرب و جرح روی بدنش مشهود است، به دلیل مسمومیت دارویی جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران با مشاهده شواهد چندین فرضیه از جمله کودک‌آزاری، آدم‌ربایی و ... را مورد بررسی قرار دادند، گفت: همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که این دختر بچه به همراه برادر پنج ساله‌اش که او هم حال نامساعدی داشته در بوستان ولایت رها شده و توسط فردی ناشناس به بیمارستان منتقل شده‌ است. این دو کودک هیچگونه مدارک هویتی به همراه نداشتند.

ولیپور گورزی با بیان اینکه در حال حاضر و با اقدامات انجام شده، حال جسمی پسر پنج ساله بهبود یافته و مساعد است، گفت:‌ ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه متوجه شدند، خانواده این دو کودک ناشناس که از اتباع یکی از کشورهای همسایه بودند، چند روز قبل ربوده شدن فرزندان خود را به اداره یازدهم پلیس آگاهی گزارش کرده‌ بودند. با کسب این اطلاعات ماموران تحقیقات خود را ادامه داده و متوجه شدند که دو زن جوان با مراجعه به خانه این خانواده در جنوب تهران خود را نیکوکار  معرفی کرده و با ادعای خرید کفش برای کودکان، در یک زمان مناسب اقدام به ربودن این خواهر و برادر خردسال کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد، پس از این آدم‌ربایی افرادی با شماره‌های ناشناس با استفاده از کامپیوتر صدای خود را تغییر داده و با اعضای این خانواده تماس گرفته و  برای آزادی افراد ربوده شده درخواست یک میلیارد تومان وجه نقد کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات ماموران برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان گفت:‌ ماموران با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم هویت فردی که این دو کودک خردسال را به بوستان ولایت منتقل کرده بود، مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه مشخص شد که آدم‌ربایان از اعضای یک خانواده هستند. پس از آن نیز هویت این افراد و مخفیگاهشان به طور کامل مورد شناسایی قرار گرفت.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه ماموران برای دستگیری این افراد با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام دادند، گفت: ماموران در عملیاتی وارد مخفیگاه این افراد شده و یک مرد و سه زن را که عامل قتل و ربودن دو  کودک خردسال بودند بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند. این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن مشخص شد یکی از مجرمان که مادر دو زن دیگر بود، پس از آشنایی با مادر مقتول در یکی از بوستان‌های جنوب تهران،  از دختران خود خواسته با اجرای یک نقشه مجرمانه این دو کودک خردسال را برای دریافت یک میلیارد تومان بربایند.

وی با بیان اینکه برادرزاده، مادر خانواده نیز برای اجرای این نقشه با متهمان همدست شده است، افزود: بررسی‌های بیشتر مشخص کرد، این دو کودک خردسال پس از آدم ربایی هدف ضرب و جرح قرار گرفته و متهمان برای اینکه افراد ربوده شده به‌خواب بروند و بهانه‌گیری نکنند  به آنها داروی خواب آور خورانده‌اند. اما این داروها موجب مسمومیت دو کودک شده و آنها  پس از اینکه متوجه شدند حال دو کودک وخیم است آنها را با تاکسی اینترنتی به بوستان ولایت آورده و در آنجا رها کرده‌اند.

ولیپور گورزی با بیان اینکه برای این متهمان نیز پرونده‌ای تشکیل شده است، گفت: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد و  متهمان نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی  برای کشف جرائم احتمالی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir