«پلنگ سیاه» به دار آویخته شد
گانگستر مخوف معروف به «پلنگ سیاه» سپیده دم امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان) در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

او می‌گفت: من به آدم‌کشی اعتیاد دارم


ماجرای تبهکاری‌های گانگستر مخوف که مدعی بود به «آدم‌کشی اعتیاد دارد!» از سال‌ها قبل زمانی آغاز شد که او به جرم دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان باخرز، دستگیر و روانه زندان شد. این تبهکار خطرناک که حالا به «پلنگ سیاه» معروف شده بود ۸ سال بعد از زندان بیرون آمد، اما این بار مسیر آدم‌کشی را در پیش گرفت و اولین جنایت خود را با همدستی یک جوان موتورسوار در تربت جام رقم زد و مرد ۴۵ ساله‌ای را با اسلحه کلاشینکف به رگبار بست.

در حالی که همدست «پلنگ سیاه» با تلاش نیروهای انتظامی دستگیر شده بود، او به شهرستان قوچان رفت و زندگی مخفیانه‌ای را در یک کارگاه شن‌شویی شروع کرد. در همین روزها بود که «مهدی- الف» (تبهکار فراری) با جوانی به نام «شهاب» آشنا شد. «شهاب» که در مدت کوتاهی روحیات مخوف و  غرور وحشتناک «پلنگ سیاه» را شناخته بود با نشان دادن عکسی به او، ماجرای قتل مسلحانه برادرش را بازگو کرد و مدعی شد صاحب عکس قاتل برادر ۳۴ ساله‌اش است که مرداد سال ۹۶ در منطقه قاسم‌آباد مشهد و با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

این گونه بود که «شهاب» گانگستر معروف به «پلنگ سیاه» را برای انتقامی سخت از  عاملان قتل برادرش تحریک کرد که مدعی بود آن افراد در قتل مسلحانه برادرش نقش دارند. بدین ترتیب یک جنایت مسلحانه دیگر در کارگاه خیال «پلنگ سیاه» نقش بست و او با همراهی شهاب و چند تن دیگر از دوستان وی، عازم مشهد شدند و مسافرخانه‌ای را در خیابان خرمشهر اجاره کردند. «پلنگ سیاه» اسلحه کلاشینکف خود را دوباره درون ساک دستی گذاشت و صبح دوازدهم اردیبهشت سال ۹۷ در صندلی عقب یک دستگاه پراید نشست که رانندگی آن را «میلاد» (یکی از دوستان شهاب) به عهده داشت.

دقایقی بعد آنها به طرف میدان تلویزیون مشهد حرکت کردند چرا که طبق اطلاعاتی که یکی از اعضای باند در اختیار آنان گذاشته بود، عاملان قتل برادر شهاب در همان اطراف حضور داشتند. لحظات دلهره‌آور فرا رسیده بود، اما گانگستر مخوف به آرامی کلاشینکف را از ساک دستی بیرون کشید و به سمت خودرو پژو ۴۰۵ رفت که در اطراف میدان، پارک بود. او لوله اسلحه را روی شیشه جلو گذاشت و رگبار گلوله‌ها را به سمت راننده و سرنشین جوان خودرو پژو شلیک کرد سپس بدون هیچ اضطرابی دوباره سوار پراید شد و «میلاد» هم با سرعت به طرف بزرگراه آسیایی به راه افتاد.

دقایقی بعد با حضور کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در محل وقوع جنایت، تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد و حدود ۱۶ روز بعد کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس وقت اداره جنایی آگاهی) و با دستورات ویژه قاضی احمدی‌نژاد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) موفق شدند با ردزنی‌های اطلاعاتی، «پلنگ سیاه» را درون سوله‌ای متروکه در روستای نوری در منطقه خین عرب مشهد دستگیر کنند و این‌گونه همه عوامل این جنایت هولناک به دام افتادند.

با اعترافات صریح گانگستر مخوف، وی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی محاکمه و در حالی به ۲ بار قصاص نفس محکوم شد که هنوز روند رسیدگی به پرونده جنایت مسلحانه در تربت جام ادامه داشت. با اتمام جلسات محاکمه، «مهدی – الف» قتل مرد ۴۵ ساله را نیز به گردن گرفت و بدین ترتیب با تایید آرای صادرشده در دیوان عالی کشور، پرونده گانگستر مخوف به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و در شعبه هشتم اجرای احکام، روند رسیدگی قانونی خود را طی کرد. طولی نکشید که با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، سپیده دم چهارشنبه ۲۵ آبان این قاتل ۴۶ ساله با نظارت قاضی جواد قانعی زارع (قاضی اجرای احکام دادسرا) در حالی پای چوبه دار قرار گرفت که اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir