قتل مرد دستفروش به هواخواهی دختر جوان
متهم گفت: مرد بساطی به دختر مورد علاقه دوستم گفته‌ بود سگش مزاحم کاسبی او است و همین موضوع باعث درگیری شد.

دختر مورد علاقه دوستم گفته‌ بود سگش مزاحم کاسبی او است

بامداد روز یک‌شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه امسال مأموران پلیس تهران تلفنی به قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی خبر دادند مرد جوانی زخمی پس از انتقال به بیمارستانی بر اثر شدت جراحات به کام مرگ رفته‌است. با اعلام این خبر، بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به بیمارستان رفتند و در آنجا با جسد خونین مرد ۳۵ ساله‌ای به نام صمد روبه‌رو شدند که با چاقو به قتل رسیده‌بود.

نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول در پارک قائم بساط قلیان‌فروشی داشته که چند ساعت قبل به خاطر سگ متعلق به دختر جوانی با چند پسر درگیر شده و به قتل رسیده‌است.

یکی از شاهدان حادثه گفت: «مقتول بساط قلیان‌فروشی و اجاره ترامپولین داشت. لحظه حادثه دو دختر جوان همراه سگی که داشتند از نزدیکی بساط او رد شدند و مقتول هم دستی به سگ آن‌ها زد و بعد دختران جوان به او اعتراض کردند. او گفت که سگ مزاحم کارش است و همین موضوع باعث درگیری لفظی آن‌ها شد و بعد هم چند پسر جوان به هواخواهی دو دختر جوان وارد درگیری شدند و یکی از آن‌ها دست به چاقو شد و مرد بساطی را زخمی کرد.»

مأموران پلیس در بررسی‌های بعدی عاملان درگیری را که چند پسر جوان بودند، شناسایی کردند، اما متوجه شدند عامل اصلی قتل پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است.

یکی از افراد دستگیر شده در بازجویی‌ها گفت من روز حادثه فقط تماشاچی درگیری بودم و دوستم کامران با چاقو به مقتول ضربه زد.

بدین ترتیب کامران به عنوان قاتل تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه روز یک‌شنبه هفتم خرداد پس از گذشت هفت روز از حادثه دستگیر شد.

متهم ۱۸ ساله صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل مرد بساطی اعتراف کرد.

وی در ادعایی گفت: شب حادثه همراه تعدادی از دوستانم برای تفریح به پارک قائم رفته بودم. یکی از دوستانم به نام امید با دختر مورد علاقه‌اش به پارک آمده بود. آن شب ما هم مشروب خورده‌بودیم و حالت طبیعی نداشتیم تا اینکه ساعت پایانی شب امید متوجه شد دختر مورد علاقه‌اش با مرد بساطی که قلیان می‌فروشد و ترامپولین برای بازی کودکان اجاره می‌دهد، مشاجره لفظی می‌کند. آنطور که متوجه شدم مرد بساطی به دختر مورد علاقه دوستم گفته‌بود سگش مزاحم کاسبی او است و همین موضوع باعث درگیری آن‌ها شده ‌بود. امید به هواخواهی دختر مورد علاقه‌اش با مرد بساطی درگیر شد و آن مرد هم یک سیلی به صورت او زد. وقتی دیدم دوستم کتک خورده‌است، به هواخواهی او وارد درگیری شدم. آن‌ها سه نفر بودند و چاقو داشتند که من هم چاقویم را از جیبم بیرون آوردم و به طرف او پرتاب کردم. مرد قلیان فروش زخمی شد و روی زمین افتاد و ما هم از ترس فرار کردیم.»

متهم ادامه داد: «روز بعد متوجه شدم مرد جوان فوت کرده‌است و از ترس به محل کارم که باشگاه بدنسازی متعلق به دایی‌ام است رفتم و ۱۲ میلیون تومان پول برداشتم و به شمال فرار کردم. در آنجا ویلایی اجاره کردم و چند روزی ماندم تا اینکه پول هایم تمام شد و دوباره به تهران برگشتم. عذاب وجدان زیادی داشتم و تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم و در نهایت هم روز یک‌شنبه به اداره پلیس رفتم و خودم را معرفی کردم.»

متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی محمد مهدی براعه در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir