نقشه عجیب مجرم سابقه دار برای اخاذی
زندانی سابقه‌دار بعد از آزادی از زندان با ترفندی عجیب دست به گروگان‌گیری ساختگی می‌زد.

گروگان‌گیری ساختگی با تقلید صدا



چندی قبل مرد جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و مدعی شد در دام فرد شیادی افتاده است. وی توضیح داد: چند روز پیش دخترم با من تماس گرفت و مدعی شد که او را به گروگان گرفته‌اند و برای آزادی‌اش باید مقداری طلا به ارزش 500میلیون تومان برای آدم‌ربایان بفرستم. به خاطر نجات دخترم طلاها را تهیه کردم و برای گروگان‌گیران فرستادم اما چند ساعت بعد دخترم به خانه آمد و وقتی درباره ماجرای گروگان‌گیری پرسیدم گفت از هیچ‌چیز اطلاعی ندارد و آن روز سر کلاس زبان بوده است. آنجا بود که فهمیدم فردی که با من تماس گرفته دخترم نبوده، بلکه صدای او را تقلید کرده است. با این شکایت ماموران وارد عمل شدند و توانستند مرد شیاد را  که از مجرمان سابقه‌دار بود شناسایی کنند.  او با مهارتی بالا طوری صدای دختر جوان را تقلید کرده بود که حتی پدرش هم متوجه نشده بود که فردی که با او صحبت می‌کند یک پسر است نه دخترش. بررسی‌ سوابق این متهم حاکی از آن بود که او پیش از این نیز چند مرتبه دست به کلاهبرداری با ترفند تقلید صدا زده بود. بالاخره او در کرج دستگیر شد و به اداره آگاهی تهران انتقال یافت.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت:‌‌ متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از مالباخته و چند خانواده دیگر در شمال تهران، با شگرد تقلید صدای دخترانه و ادعای گروگان‌گرفتن فرزندشان اعتراف کرد.

او در ادامه گفت: بررسی‌های انجام‌شده حاکی از این است که متهم به تازگی از زندان آزاد شده و دوباره دست به کلاهبرداری از شهروندان با تقلید صدا زده است. به همین دلیل متهم هم‌اکنون با قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات برای کشف جرائم احتمالی او و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir