سرقت میلیاردی مردی با همکاری زن سابق و فعلی
مرد سرایدار وقتی ثروت افسانه‌ای صاحب‌خانه را دید از کارش استعفا داد و با تشکیل باند سرقت خانوادگی اقدام به سرقت خانه‌ها در منطقه جردن کرد

سرقت میلیاردی باند خانوادگی

متهم اصلی پرونده که قبلاً سریدار یکی از خانه‌های پولدارنشین در جردن تهران بود، وقتی تصمیم به سرقت‌های سریالی گرفت که متوجه ثروت افسانه‌ای صاحب‌خانه شد. او با کمک همسر سابق و فعلی‌اش و همچنین برادرش و همسر سابق برادرش، باندی تشکیل داد تا خانه‌های جردن را خالی کند.

این باند فقط در یک فقره 27 میلیارد تومان به همراه تعدادی فرش ابریشم و تابلوفرش از خانه‌ای در جردن سرقت کردند. آبان سال گذشته خبر سرقت از چند خانه اعیانی به پلیس رسید. صاحب یکی از خانه‌ها که به پلیس آگاهی رفته بود گفت: وقتی از محل کارم به خانه برگشتم متوجه شدم به خانه‌ام دستبرد زده شده و وسایل قیمتی به ارزش تقریبی ۲۶ میلیارد تومان به سرقت رفته است.

در حالی که تلاش برای ردیابی دزدان خانه اعیانی آغاز شده بود به پلیس خبر رسید به خانه‌ای دیگر در محله جردن به همین شیوه دستبرد زده و از آنجا سه تخته فرش ابریشم نفیس، هشت هزار یورو، ۱۵ هزار دلار و سه گردنبند دزدیده شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد پلیس احتمالاً با یک شبکه سرقت سریالی روبه‌روست.

چند روز بیشتر از دو شکایت نگذشته بود که صاحب خانه‌ای در جردن هراسان با پلیس تماس گرفت و از دستبرد شبانه چند مرد نقاب‌پوش به خانه‌اش خبر داد. او گفت: شبانه چند مرد که صورت‌هایشان را پوشانده بودند و اسلحه در دست داشتند به خانه‌ام حمله کردند. آنها  من و همسرم را تهدید به مرگ کردند و هفت تخته فرش نفیس، ساعت طلا و پنج شمش طلا را دزدیدند و گریختند.

دو شاکی دیگر نیز شکایت‌های مشابهی مطرح کردند و گفتند شبانه مورد حمله دزدان نقاب‌پوش قرار گرفته‌اند.

آبان سال گذشته ماموران گشت بسیج به مردی که اسلحه در دست داشت و در خیابان می‌دوید، مشکوک شدند و با تصور اینکه او از افرادی است که در درگیری خیابانی شرکت داشته تعقیب و بازداشتش کردند. در بررسی‌های بعدی مشخص شد این مرد قصد درگیری نداشته و سارقی است که از خانه‌ای سرقت کرده است.

با اطلاعاتی که ماموران از این مرد گرفته بودند سه همدست دیگر او نیز ردیابی و بازداشت شدند و مشخص شد سرکرده این شبکه مرد 30 ساله‌ای به نام میثم است. ماموران به ردیابی میثم پرداختند و او را بازداشت کردند. میثم در کلانتری با کمک یک زن موفق به فرار شد اما در تعقیب و گریز از سمت ماموران کلانتری تیر خورد و به بیمارستان منتقل شد.

میثم پس از بهبود اعتراف کرد با همدستی اعضای خانواده‌اش یک شبکه سرقت تشکیل داده بود. او در بازجویی‌ها گفت: مدتی سرایدار یکی از خانه‌های اعیانی در جردن بودم. من و زن اولم در خانه سرایداری زندگی می‌کردیم. من که می‌دانستم ساکنان ساختمان افراد پولداری هستند و لوازم قیمتی در خانه‌شان دارند تصمیم به سرقت گرفتم. من و همسرم پس از مدتی سرایداری را رها کردیم.

به خاطر بی‌پولی شدیدی که گرفتارش بودم با زنم دچار اختلاف شدم و بعد از هم جدا شدیم و من با زن دیگری ازدواج کردم. بعد از مدتی به زن اولم گفتم قصد سرقت دارم تا از بدبختی نجات پیدا ‌کنیم. ما با هم خانه‌های اعیانی را در جردن شناسایی می‌کردیم. سپس من به همراه زن دومم که به تازگی با او ازدواج کرده‌ام و برادر و همسر برادرم و چند نفر از دوستانم دست به سرقت‌های شبانه می‌زدیم.

با اعترافات سرکرده این شبکه هفت عضو دیگر نیز ردیابی و بازداشت شدند. آنها به هشت فقره سرقت از خانه‌های اعیانی اعتراف کردند و ماموران پلیس از مخفیگاه آنها سه کلت کمری، یک  وینچستر، پنج خشاب و ۵۰ فشنگ جنگی کشف کردند.

میثم در بازجویی‌ها گفت: ما از قبل خانه‌ها را شناسایی می‌کردیم. سپس در حالی که صورت‌هایمان را با نقاب پوشیده بودیم شبانه به آنجا می‌رفتیم و در صورت غیاب صاحب‌خانه با خیال راحت سرقت می‌کردیم؛ اما اگر صاحب‌خانه در آنجا بود با تهدید اسلحه نقشه‌مان را عملی می‌کردیم.

۱۰ عضو دیگر این شبکه نیز به شرکت در سرقت‌های میلیاردی اعتراف کردند و برایشان کیفرخواست صادر شد. پرونده اعضای این شبکه خانوادگی با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir