انهدام باندی که اعضایش موبایل ۹۰ نفر را دزدیدند
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند چهار نفره‌ای که اعضای آن اقدام به سرقت تلفن همراه از ۹۰ نفر از شهروندان در جنوب تهران کرده بودند، خبر داد

انهدام باند چهار نفره‌ای که اعضای آن اقدام به سرقت تلفن همراه از ۹۰ نفر از شهروندان در جنوب تهران کرده بودند

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه در جنوب شهر تهران و دریافت  شکایت شهروندان، رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد یک باند چهار نفره در جنوب شهر تهران با استفاده از دو دستگاه موتور سیکلت ان. اس و هوندا اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان مالباختگان و سرقت تلفن همراه و زیور آلات آنان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با انجام تحقیقات بیشتر به روش‌های میدانی و اطلاعاتی موفق شدند هویت یکی از سارقان را مورد شناسایی قرار دادند، گفت:‌این فرد دارای هشت فقره سابقه دستگیری بود. در ادامه مخفیگاه این فرد مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران در جریان یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین ماموران در جریان بازرسی از مخفیگاه وی، تعدادی گوشی مسروقه، یک قبضه سلاح قمه و موتورسیکلتی که در سرقت ها مورد استفاده قرار گرفته بود را کشف و توقیف کردند.  

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد پس از دستگیری بر اعمال مجرمانه خود معترف شده و به ۱۲ فقره سرقت با همدستی سه فرد دیگر در جنوب شهر تهران اعتراف کرد. در ادامه و با اعترافات متهم دستگیرشده کارآگاهان با هماهنگی‌های قضائی، اطلاعات و مخفیگاه همدستان متهم را نیز شناسایی کرده و آنان را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در جنوب شرق تهران دستگیر و به اداره آگاهی انتقال دادند.

وی با اشاره به دستگیری هر چهار عضو این باند، گفت: متهمان تاکنون نیز به ۹۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و با دعوت از شاکیان این پرونده، تا این لحظه تعداد ۸۲ نفر به صورت قطعی موفق به شناسایی آنان به‌عنوان سارقان اموال خویش شده‌اند. متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای کشف جرایم و شناسایی سایر شکات در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار دارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir