دستگیری 4 زن و مرد ایرانی در هند به اتهام قتل
۳زن و مرد ایرانی به جرم قتل یکی از اقوام خود در نویدای هند دستگیر شدند. اما انگیزه آنها از ارتکاب این جنایت چه بود؟

جنایت در هند به سبک ایرانی



 به نقل از رسانه‌های هندی، جمعه گذشته زن ۲۲ ساله ایرانی به نام زینت، در جریان درگیری بین خانواده‌اش و اقوامشان که همگی در طبقات مختلف یک آپارتمان در شهر نویدا در ایالت اوتار پرادش هند زندگی می‌کردند، بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید.

با اعلام شکایت از سوی خانواده مقتول پلیس نویدا در جریان این جنایت قرار گرفت و تحقیقات در مورد این پرونده را آغاز کرد و سفارت ایران در دهلی نیز در جریان این موضوع قرار گرفت. در بررسی‌ها مشخص شد که چند خانواده ایرانی که با هم نسبت فامیلی دارند، در طبقات یک آپارتمان‌ اجاره‌ای زندگی می‌کند.

پدر زینت که فیروز نام دارد، تاجر نساجی است. شب حادثه بین خانواده زینت و دو خانواده دیگر که در طبقات دوم و سوم زندگی ‌می‌کردند، درگیری و اختلاف پیش آمد. وقتی درگیری بالا گرفت، زینت به دفاع از پدرش وارد درگیری شد و یکی از بستگان خانواده‌ای که در طبقه دوم زندگی می‌کنند، به زینت حمله کرد و چند ضربه چاقو به گردن او زد. زینت به شدت مجروح و نقش بر زمین شد.

خانواده‌اش بلافاصله پلیس و اورژانس را خبر کردند. زینت به بیمارستان منتقل شد اما او بر اثر شدت جراحات جان باخت.

پس از این حادثه خانواده زینت از ۸ نفر از اقوام خود که در طبقات دیگر ساختمان زندگی می‌کردند شکایت کردند و پلیس برای افراد دخیل در این حادثه پرونده قضایی تشکیل داد و تحقیقاتش را آغاز کرد. در تحقیقات از شاهدان پلیس متوجه شد که این خانواده‌ها مدام با هم مشاجره داشتند، اما روز جمعه این مشاجره‌ها تبدیل به درگیری و در نهایت منجر به جنایت شد.

به این ترتیب روز یکشنبه ۳ زن و یک مرد جوان ایرانی به نام های فرشید ۱۸ ساله، صحرا ۳۸ ساله، زریناز ۳۴ ساله و سیرت ۲۷ ساله به اتهام قتل توسط پلیس نویدا دستگیر شدند.

شاویا گویال دستیار کمیسر پلیس نویدا گفت که علت دقیق درگیری که منجر به این حادثه شد هنوز مشخص نشده است. ۴ عضو دیگر از ۲ خانواده مرتبط با این درگیری متواری هستند و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com