نجات به موقع 30 نفر از یک ساختمان در تهران
وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی ساختمان در ساعت ۱۱:۱۰ ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان چهار ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

آتش‌سوزی ساختمان اداری در شرق تهران؛ ۳۰ نفر نجات یافتند


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات ۳۰ تن درپی وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری در محله تهرانپارس خبرداد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی ساختمان در ساعت ۱۱:۱۰ ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه نردبام هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در تهرانپارس خیابان رشید تقاطع خیابان ۱۶۰ اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان ظرف مدت دو دقیقه در محل حاضر شدند، گفت:‌ آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان پنج طبقه ۱۰ واحدی با کاربری اداری که دارای طبقات منفی نیز بوده است؛ رخ داده است. کانون حریق در طبقه منفی یک این ساختمان که پارکینگ بود، قرار داشت. در این محل چند خودرو پارک شده بود که دو خودروی سواری کیا و پژو پارس در این محل کاملا شعله ور شده و آتش در حال سرایت به سایر قسمت‌ها بود. دود فراوانی نیز به طبقات بالایی رسیده و از پنجره ها قابل مشاهده بود.

ملکی با بیان اینکه بعضی از ساکنان به سمت پنجره ها پناه آورده بودند و درخواست کمک می‌کردند، گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول به پارکینگ رفتند و به اطفای حریق، تخلیه دود و ایمن سازی پرداختند. همچنین گروه دوم هم از طریق داخل ساختمان و هم با استفاده از نردبام هیدرولیکی، به جستجوی ساکنان پرداختند و توانستند ۳۰ نفر از افرادی را که داخل ساختمان گرفتار شده بودند از محل خارج کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: همچنین سه نفر از افراد داخل ساختمان دچار دودگرفتگی شدند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

ملکی گفت: خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب جدی ندید و عملیات در ساعت ۱۲:۴۶ به اتمام رسید و آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود بازگشتند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com