قتل با شمشیر به خاطر منت گذاشتن
مرد جوان به این دلیل که نیکوکارانی که او را از زندان آزاد کرده بودند، سرش منت می‌گذاشتند دست به قتل زد.​

قتل وحشیانه یک دوست بعد از آزادی از زندان در عالم مستی / من قاتل نیستم!


مردی که با کمک خیران از زندان آزاد شده ‌بود به دلیل منتی که بابت آزادی سرش گذاشتند، دست به قتل زد.

این مرد جوان به نام شاهرخ اتهام سرقت در زندان بود که چند خیر تصمیم گرفتند جریمه او را پرداخت و از زندان آزادش کنند اما همین که در محل سکونت شاهرخ خبر پیچید که او با کمک خیران آزاد شده و سرش منت گذاشتند با دوستش درگیر شد و او را با ضربات شمشیر به قتل رساند.

یک سال قبل خبر درگیری خونینی در جنوب تهران به ماموران داده‌ شد. وقتی پلیس به محل رسید تحقیقات خود را آغاز کرد و مشخص شد درگیری میان چند جوان قمه به دست رخ داده که با ضربات یکی از آنها مرد جوان به نام سیروس به قتل رسیده ‌است.

پلیس شاهرخ را شناسایی و بازداشت کرد. او به درگیری با سیروس اعتراف کرد و گفت: من مدتی در زندان بودم. چند نفر از دوستانم که خیر بودند به خانواده‌ام کمک کردند و رد مال و جریمه من را دادند و آزاد شدم؛ اما آنها ماجرا را در محل گفته‌ و همه فهمیده‌ بودند که من چطور آزاد شده‌ام. سر همین مساله مرا تحقیر می‌کردند و با تمسخر برخورد می‌کردند. سیروس یکی از کسانی بود که من را اذیت می‌کرد. ما با هم در محل درگیر شدیم. بعد از چند ساعت در حالیکه من در خانه بودم سیروس و دوستانش به خانه ما حمله کردند. او حتی مادرم را زد. من هم برای اینکه او را از خانه بیرون کنم ضربه زدم و قصدم کشتن او نبود.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و وقتی نوبت به اولیای‌ دم رسید آنها درخواست قصاص کردند.

سپس شاهرخ دوباره در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام را قبول ندارم. من به قصد قتل کسی را نزدم. وقتی سیروس به خانه ما حمله کرد چند دوست دیگرش هم بودند. همه آنها قمه داشتند. مادرم را کتک زدند. من از رفتار سیروس متعجب شده‌ بودم. به سمت انباری رفتم تا شمشیر بردارم و با آنها مقابله کنم. سیروس پشت سرم آمد و حسابی مرا کتک زد. من فقط یک ضربه به او زدم که بتوانم از خانه بیرونش کنم. ضرباتی که بر بدن سیروس خورده بجز یک ضربه کار من نیست.

در این هنگام برادران سیروس خطاب به دادگاه گفتند: این مرد دروغ می‌گوید. او بعد از درگیری برادرمان را تا دم خانه دنبال کرد و قبل از اینکه سیروس موفق شود در خانه را ببندد با شمشیر ضربه‌ای به بدن او زد و از پشت کمرش را پاره کرد. می‌خواست نخاعش را قطع کند. بعد هم برادرمان کشته شد. ما به همین دلیل درخواست قصاص کردیم.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیات قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.




گردآوری: گروه خبر سبمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir