با ناپديدشدن 50 خروس در گمرك فرودگاه امام خمينی، تحقيقات قضائی- پليسی براي روشن شدن اين ماجرا آغاز شد.
 

به نوشته همشهری، این خروس‌ها كه با پرواز كابل- تهران وارد پایتخت شده بودند، به‌علت نداشتن مجوزهای لازم از مراجع قانونی در قفسی در گمرك فرودگاه نگهداری می‌شدند.

هفته گذشته وقتی پرواز كابل- تهران، در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست، ماموران گمرك با محموله‌ای از خروس‌های لاری مواجه شدند كه قرار بود در تهران تخلیه شود.

از آنجا كه مالك این محموله هیچ مجوز قانونی از سازمان دامپزشكی و دیگر مراجع قانونی برای وارد كردن این خروس‌ها به كشور نداشت، تمامی آنها توقیف و مسئولان گمرك تصمیم گرفتند آنها را تا صدور مجوز قانونی در قسمتی از گمرك نگهداری كنند.

بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- با تأیید این خبر گفت: از آنجا كه گمرك محل مناسبی برای نگهداری از خروس‌ها و قرنطینه حیوانات و پرندگان نداشت، مدتی آنها را در محلی در باند پرواز نگهداری كرد ولی پس از مدتی این پرندگان به اتاقی در سالن ترمینال فرودگاه انتقال یافتند.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز از این ماجرا، شكایتی از سوی گمرك فرودگاه به این شعبه ارسال شد كه از تلف شدن تعدادی از خروس‌ها و ناپدید‌شدن بقیه آنها حكایت داشت. در این شكایت آمده بود كه مالك خروس‌ها بدون دریافت مجوز و به‌صورت پنهانی خروس‌ها را از گمرك خارج كرده است.

با دریافت این شكایت، دستورات قضائی درخصوص این پرونده صادر شد و ماموران تحقیقات تخصصی برای یافتن سرنوشت خروس‌های ناپدید شده را آغاز كردند.