ترکیب جدید کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، دو عضو را به اعضای پیشین کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست‌جمهوری اضافه کردند.


به موجب ماده 16 طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات و رییس شورا یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به ترکیب کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست‌جمهوری اضافه شدند.

پیش از این در ماده 63 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست‌جمهوری، دادستان کل، وزیر کشور، مدیرعامل صداوسیما و یا نمایندگان تام‌الاختیار هرکدام از این سه نفر پیش‌بینی شده بود که مجلس با مصوبه امروز خود، دبیر هیات اجرایی و یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما را نیز به این ترکیب اضافه کرد و مدیرعامل صداوسیما را نیز به رییس سازمان صداوسیما تغییر داد.

این ماده با 154 رای موافق، 26 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر به تصویب رسید.

همچنین نمایندگان مصوب کردند که کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل شود. پیش از این در ماده 62 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری آمده بود به منظور تضمین برخوداری یکسان نامزدهای ریاست‌جمهوری از امکانات دولتی، کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات در وزارت کشور و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می‌شود که با تصمیم امروز مجلس مقرر شد این کمیسیون زیر نظر هیات اجرایی تشکیل شود.

این ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با 148 رای موافق، 15 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر به تصویب رسید.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
چه بر سر احمدی نژاد آمده است؟
2 عامل اصلی تاخیر در تدوین لایحه بودجه 92
لبنیات ارزان می‌شود
از خنده آقای وزیر تا اشکهای دلخراش اوباما
انگلیس و چین وارد چالش امنیتی می شوند