مقصر مرگ پیروز پیدا شد
خبرگزاری ایلنا به نقل از رییس جامعه دامپزشکان ایران نوشت که به پیروز داروی اشتباه تزریق شده است!

به پیروز داروی اشتباه تزریق شده است!

پیام محبی:

* (با اشاره به تلف شدن «پیروز» توله یوز ایرانی): پیروز زمانی که به تهران منتقل می‌شود، داروی اشتباه به او تزریق می‌شود. متاسفانه توسط یکی از همکاران ما به صورت تلفنی یک داروی اشتباهی برای پیروز تجویز می‌شود و این دارو باعث از کارافتادن کلیه پیروز شد.پیروز زمانی که به تهران منتقل می‌شود، کاملا سالم بوده است.

* «پیتر کالدوِل»، دامپزشک آفریقایی هم تایید کرده‌اند و در ۲۰۲۲/۰۵/۲۵ در گزارشی اعلام کرده بود که کلیه حیوان از کار افتاده است. او مدعی شد: در واقع ۵ خرداد مسئولان محیط زیست می‌دانستند که کلیه پیروز از کار افتاده است و حیوان طول عمر زیادی ندارد.

* (با بیان اینکه متاسفانه با لایوهای اینستاگرام از این حیوان توقع بیجا در بین مردم ایجاد کرده‌اند): چراکه مشخص بود، این حیوان طول عمر طولانی ندارد.

* (درباره وضعیت بارداری «ایران»): ایران جفت‌گیری کرده است، اما هنوز معلوم نیست که باردار است. هیچ تستی مبنی بر مشخص شدن بارداری از حیوان گرفته نشده است، چراکه نمی‌توانستند از این حیوان تست بگیرند.

* باید به زمانی برسد که از روی ظاهر ایران بتوان تشخیص داد که این حیوان باردار است. در غیر اینصورت اینکه بخواهند حیوان را بیهوش کرده تا بتوانند از او تست گرفته یا اینکه سونوگرافی انجام دهند کار منطقی نیست.

* مشکل اینجاست که مردم توقع‌شان از حیوان حیات وحش مانند بچه گربه است. برای اینکه بخواهیم از حیوان حیات وحش تست بگیریم باید او را بیهوش کنیم و اگر حیوان باردار باشد، این روی جنین حیوان تاثیر دارد.

* (در پاسخ به این سوال که چه زمانی از روی ظاهر ایران می‌توان متوجه شد که باردار است؟): اعلام شده که ۳۵ روز از جفت‌گیری ایران گذاشته است و احتمالا دو الی سه هفته دیگر از روی ظاهر حیوان مشخص می‌شود که حیوان باردار است. در حال حاضر می‌توانیم به طور قطع بگوییم که به صورت دیداری دیده‌اند که حیوان جفت‌گیری کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir