مجله تایم: ظریف یکی از ۱۰۰ شخصیت اثرگذار دنیا
مجله آمریکایی تایم وزیر خارجه ایران را یکی از ۱۰۰ شخصیت اثرگذار دنیا انتخاب کرد.

مجله آمریکایی تایم، فهرست 100 شخصیت اثرگذار جهان در سال 2014 را منتشر کرده است. در این فهرست نام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به چشم می‌خورد.نام ظریف در بخش «رهبران» این فهرست در کنار افرادی مانند خورخه راموس، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی – مکزیکی، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، اوبیاگلی ازکوسیلی، از مدیران نیجریه‌ای سازمان جهانی ضدفساد، رائول کاسترو، رهبر کوبا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، جب بوش، نامزد احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق آمده است.

رابین رایت عضو موسسه صلح در نوشتاری در تایم ظریف را «مرد توافق ساز ایران» توصیف کرده و نوشته است: محمدجواد ظریف چهره ی خندان ایران است. سه دهه است که او را می شناسم. او در خاتمه دادن به جنگ ایران و عراق، آزادی گروگان های امریکایی در لبنان و تشکیل دولت افغانستان پس از شکست طالبان نقش داشت. اکنون او به عنوان وزیر خارجه نقش محوری در دیپلماسی هسته ای دارد.

وی در ادامه آورده است: به مدت 18 ماه، شش قدرت جهانی با او بیش از هر مقام خارجی دیگری تعامل داشتند. هدف، رسمی کردن نقشه راه توافق هسته ای تا سی ام ژوئن است.رایت در ادامه با اشاره به حضور ظریف در آمریکا نوشته است: او در دو دانشگاه امریکایی تحصیل کرده و از صلاحیت بسیاری خوبی برای اشتی ایران و غرب برخوردار است. او به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، با بسیاری در کنگره در ارتباط بود. در ماه مارس، نظرسنجی ها در ایران او را به عنوان مرد سال برگزیدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir