شایعه مرگ باراک اوباما را از کجا آوردند؟! +عکس
حدود ساعت یازده صبح پنجشنبه (10 سپتامبر) سیاستمدار محبوب ما دار فانی را وداع گفت. باراک اوبامام متولد چهار آگوست 1961 در هنلولو بود. او از میان رفت اما هرگز از خاطر ما نخواهد رفت. لطفاً همدردی خود را با لایک کردن این صفحه و نظر دادن در این صفحه ابراز کنید.

باراک اوبامام متولد چهار آگوست 1961 در هنلولو بود. او از میان رفت اما هرگز از خاطر ما نخواهد رفت. لطفاً همدردی خود را با لایک کردن این صفحه و نظر دادن در این صفحه ابراز کنید.

637581_697.jpg

اخبار مربوط به مرگ باراک اوباما در اوایل هفته به سرعت منتشر شد و سبب نگرانی هواداران وی در سرتاسر جهان شد. اما گزارش ماه سپتامبر اثبات کرده است که این خبر یک شایعه بوده و جدیدترین مورد از موارد شایعه سازی در مورد مرگ افراد مشهور است. اما رئیس جمهور آمریکا زنده است و در سلامت کامل به سر می برد.

انتشار شایعه مرگ باراک اوباما در فیسبوک

روز پنجشنبه بعد از اینکه شایعه مرگ باراک اوباما منتشر شد، صفحه ای در فیسبوک منسوب به او یک میلیون لایک خورد. در بخش "درباره" این صفحه فیسبوک این مطلب نوشته شده بود:

"حدود ساعت یازده صبح پنجشنبه (10 سپتامبر) سیاستمدار محبوب ما دار فانی را وداع گفت. باراک اوبامام متولد چهار آگوست 1961 در هنلولو بود. او از میان رفت اما هرگز از خاطر ما نخواهد رفت. لطفاً همدردی خود را با لایک کردن این صفحه و نظر دادن در این صفحه ابراز کنید."

صدها نفر از هواداران اوباما شروع به نوشتن پیام همدردی و تسلیت در این صفحه فیسبوک کرده و اندوه خود را از فوت این سیاستمدار اعلام کردند. و طبق معمول، این شایعه مرگ به سرعت کل فضای مجازی را در بر گرفت.

درحالیکه بعضی از هواداران این خبر را باور کرده بودند، برخی دیگر نسبت به این خبر تردید داشتند که شاید حاصل تجربه ای بود که آنها از شایعات ماه های اخیر در مورد مرگ افراد مشهور به دست آورده بودند.بعضی ها گفتند این اخبار در هیچ کدام از شبکه های آمریکایی اعلام نشده است. بنابراین، این خبر جعلی است، چرا که مرگ سیاستمدار بزرگی مانند باراک اوباما، باید موضوع اصلی خبرگزاری ها باشد.

نظرسنجی که اخیراً انجام شده نشان می دهد که اکثر پاسخ دهنده ها (84%) فکر می کنند که شایعات مرگ باراک اوباما دیگر جذابیت خود را از دست داده است.

شایعه مرگ اوباما رد شد، زیرا وی زنده است

روز جمعه (11 سپتامبر) نمایندگان این سیاستمدار به طور رسمی اعلام کردند که اوباما در قید حیات است. آنها گفتند: "نام اوباما نیز به لیست طویلی از افراد مشهور وارد شد که قربانی شایعات مرگ شده اند. او هنوز زنده است و در سلامت کامل به سر می برد. دیگر آنچه را که در اینترنت می بینید باور نکنید."برخی هواداران خشم خود را از این خبر جعلی اعلام کرده و گفتند که خبر مرگ سیاستمدار محبوبشان برای آنها بسیار ناراحت کننده بوده است. برخی نیز اظهار داشتند که این خبر نشان دهنده شهرت و محبوبیت فوق العاده او در جهان است.

منبع:شفاف