چرا میرسلیم شناسنامه دوره پهلوی‌اش را دارد
مصطفی میر سلیم در طول مناظرات انتخابات اخیر ریاست جمهوری  پدیده این دوره شد تا اینکه در روز انتخابات مثل همه مردم راهی یکی از شعب اخذ رای شد اما . . .

مصطفی میر سلیم و ماجرای شناسنامه دوران پهلوی اش

مصطفی میر سلیم در طول مناظرات انتخابات اخیر ریاست جمهوری  پدیده این دوره شد تا اینکه در روز انتخابات مثل همه مردم راهی یکی از شعب اخذ رای شد.اما زمانی که شناسنامه اش را از داخل کیفش در آورد، عکاسان و مسئولان اخذ رای با شناسنامه ای مواجه شدند که متعلق به دوران پهلوی بود! عده ای معتقد بودند این کار برای نمایش بوده و میر سلیم با شناسنامه ای که در انتخابات ثبت نام کرده، رای داده است. عده‌ای دیگر هم می خواستند بدانند این شناسنامه از کجا آمده و چرا او به آن دسترسی داشته؟

برای پاسخ به این سوال باید سال های تعویض شناسنامه را مرور کنیم. در سال۶۴ شناسنامه های جدید جمهوری اسلامی جایگزین شناسنامه های پهلوی شدند و تا سال ۷۳ شصت میلیون ایرانی شناسنامه های جدید دریافت می کردند. طی این سالها آقا میر سلیم مسئولیت هایی مانند سرپرستی نهاد ریاست جمهوری، مشاور عالی رئیس جمهور، مشاور رئیس جمهور در امور تحقیقات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته و اصلا عجیب نیست که اگر یکی از مسئولان وقت، بدون تحویل شناسنامه قبلی، شناسنامه جدید دریافت کند یا پس از تحویل شناسنامه، دوباره و از راه های نامعمول آن را دریافت کند، البته این امکان هم وجود دارد که او ضمن اعلام مفقودی شناسنامه قدیمی خود، شناسنامه جدیدی دریافت کرده باشد؛ کاری که حتی در حال حاضر هم قابل انجام است!

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: 24onlinenews.com