بیت کوین یک قمار است
وارن بافت هشدار داد خرید بیت کوین بیش از آن که یک سرمایه گذاری باشد، یک نوع قمار است.

هشدار سومین فرد ثروتمند جهان به خریداران بیت کوین

به نقل از فوربس، وارن بافت با بیان این که فعالیت در بازارهای ارز مجازی غیر شفاف و عمدتا بی قانون است افزود هر کس به این ارزها دل خوش کند باید خود را آماده از دست رفتن سرمایه اش کند. وی برای توضیح بیشتر گفت: خرید ارزهای مجازی یک سرمایه گذاری نیست. درست مانند شبیه بازی قمار است که ممکن است فردا پولتان بیشتر شود یا آن را از دست دهید. این فقط مثل یک بازی خطرناک است.

 هنگامی که شما در زمینه ای سرمایه گذاری می کنید انتظار دارید اصل و سود سرمایه به شما برگردد اما در ارزهای مجازی این طور نیست و باید امیدوار باشید نفر بعدی حاضر باشد پول بیشتری از شما برای خرید آن‌ها بپردازد.

هر چند که اظهارات وارن بافت کاملا منفی نیست اما این اظهارات نشان می دهد تفاوتی در دیدگاه وی به ارزهای مجازی ایجاد نشده است. او پیشتر نیز بارها از ارزهای مجازی انتقاد کرده بود. وی از سال ۲۰۱۴ نیز از سرمایه گذاران خواسته بود خود را دور از ارزهای مجازی نگه دارند. حتی زمانی که ارزش بین کوین در سال ۲۰۱۸ به بیست و سه برابر ارزش سال ۲۰۱۴ رسید نیز بافت گفت: می توانم با اطمینان خاطر نسبتا زیادی بگویم که ارزهای مجازی پایان تلخی خواهند داشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir