خانه تکانی بزرگ در وزارت کشور
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور با بیان اینکه 80 درصد فرمانداران از بدنه وزارت کشور هستند گفت: با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان، علاوه بر بازنشسته شدن 14 استاندار، 14 معاون استاندار و 5 فرماندار بازنشسته می‌شوند.

14 استاندار، 14 معاون استاندار و 5 فرماندار بازنشسته می‌شوند

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، جواد ناصریان در نشست با فرمانداران و بخشداران استان بوشهر با بیان اینکه بخشداری‌ها دارای معاون می‌شوند اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای اصلاح ساختار بخشداری‌ها 40 درصد بخشداری‌های سراسر کشور دارای معاون می‌شوند.

وی از اصلاح ساختاری برای تامین خلاء نیروهای انسانی در فرمانداری‌ها خبرداد و گفت: 534 پست مدیریتی به بدنه فرمانداری‌ها اضافه شده که از مجموعه ظرفیت‌های ستاد استانداری‌ها برای فرمانداری‌ها و از  نیروهای فرمانداری‌ها برای بخشداری‌ها در پست‌های جدید استفاده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور با تاکید بر تسریع در ایجاد دولت الکترونیک در بدنه مجموعه‌های وزارت کشور گفت: الکترونیکی کردن خدمات در مجموعه‌های وزارت کشور در اولویت است که تا پایان امسال  خدمات همه فرایندهای این مجموعه‌ها الکترونیکی ارائه می‌شود.

ناصریان، صرفه‌جویی در مصرف زمان و هزینه، جلوگیری از فساد اداری و تسریع در ارائه خدمات به مردم را از مزیت‌های الکترونیکی شدن خدمات دانست و خاطر نشان کرد: اکنون زمینه توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شدن خدمات در بدنه وزارت کشور شامل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فراهم شده که تلاش می‌شود تا پایان امسال این مهم تکمیل شود.

وی، با اشاره به وجود 1058 بخشداری و 430 فرمانداری در سراسر کشور بیان کرد: در ارائه پست‌های مدیریتی جدید در صورت شرایط مساوی، اولویت با جوانان و بانوان است که در این راستا متوسط سن مدیریتی در مجموعه بدن وزارت کشور کاهش می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور با تاکید بر حل مشکل بیمه و سنوات دهیاران تصریح کرد: حدود 34 هزار دهیار در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که تلاش می‌شود مشکل بیمه و سنوات آنان برطرف شود و یا به حداقل برسد.

وی با اشاره به بازنشسته شدن 14 استاندار بر اساس تصویب قانون جدید افزود:  وزیر کشور برای جایگزینی استانداران بازنشسته نگاه ویژه‌ای  به بدنه وزارت کشور دارد تا از این طریق تامین کند.

ناصریان با بیان اینکه 80 درصد فرمانداران از بدنه وزارت کشور هستند گفت:  با اجرایی شدن قانون جدید، علاوه بر بازنشسته شدن 14 استاندار، 14 معاون استاندار و 5 فرماندار بازنشسته می‌شوند.

وی با تاکید بر تشکیل شورای مشورتی در بدنه استانداری‌ها تصریح کرد: این شورا می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء خدمات رسانی و ماموریت‌های مختلف داشته باشد که ضروری است شورای مشورتی در استانداری‌ها تشکیل شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com