جان مور، عكاس برجسته آژانس "گتي ايميج" و برنده عكس اول جايزه "ورد پرس" كه از لحظه ترور بي نظير بوتو عكسبرداري كرده و به گفته خود پنج ثانيه تا لحظه مرگ و زندگي فاصله داشته، لحظه انفجار 27 دسامبر سال گذشته ميلادي را كه به مرگ رهبر حزب مردم پاكستان منجر شد به خوبي بخاطر دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از اسلام آباد، وي كه در شهر راولپندي و در محله "راجا بازار" در نزديكي محله اي كه خانم بوتو ترور شد مشغول عكسبرداري از شرايط اجتماعي پاكستان در روز قبل از برگزاري انتخابات مجلس شوراي ملي اين كشور بود در مصاحبه اي كوتاه با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به پاكستان به تشريح زمان حادثه پرداخت.

"پنج ثانيه تا لحظه مرگ و زندگي فاصله داشتم"
وي كه در زمان انفجار در نزديكي خودرو مشغول تصوير برداري بود درباره آن لحظات به قول خود خوفناك اينگونه به خاطر مي آورد: "وقتي كه خانم بوتو از مراسم بيرون آمد مردم بسياري خودروي وي را احاطه كردند. مردم حاضر تلاش كردند كه خود را به خودروي وي برسانند از اين رو ديگر شرايط امنيتي در كار نبود."
مور كه بخاطر تصويرش از لحظه انفجار يكي از معتبرترين جايزه هاي عكاسي جهان را از آن خود كرده درباره تدابير امنيتي بوتو گفت: "پيش از مراسم تدابير امنيتي خوبي چيده شده بود پليس به شدت مردم را بازرسي مي كرد و هر كسي كه در آن مراسم حاضر مي شد تحت بازرسي نيروهاي امنيتي قرار مي گرفت اما وقتي خانم بوتو به خودروي خود رفت ناگهان جمعيت به دور او حلقه زدند و از اين رو شرايط امنيتي از بين رفت."
وي ادامه داد: "بنا بر اين براي قاتل بوتو نزديك شدن به وي بسيار ساده گشت."
مور در باره شرايط خود در آن لحظات گفت: "من در 20متري جلوي خودرو بودم از بخت من خودروي بوتو همانند سپر در برابر قدرت انفجار عمل كرد. در آن لحظه من مقابل خودرو بودم و بمبگذار دقيقا پشت خودرو. اين شد كه قدرت انفجار به من نرسيد."
وي افزود: "پنج ثانيه پيش از آن، من در كنار خودرو بودم و ناگهان تصميم گرفتم براي عكسبرداري به جلو بروم، سريعا به آن سو رفتم كه انفجار رخ داد."
مور در جمله پاياني خود تاكيد كرد: "پنج ثانيه بين مرگ و زندگي فاصله داشتم."