قیمت جهانی طلا امروز چند؟
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با افزایش به ۱۲۳۳ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس رسید

قیمت جهانی طلا امروز چند؟

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، قیمت طلا در معاملات آسیایی امروز شاهد افزایش نسبی بود و از پایین‌ترین رقم ۳ هفته اخیر در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۲۳۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

شاخص دلار امریکا در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز با ۰.۲ درصد کاهش مواجه بود.

لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هیچ تصمیمی در مورد افزایش تعرفه کالا‌های چینی را غیرقابل تغییر نمی‌داند و ممکن است در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی امیدوار کننده از سوی پکن برخی از تعرفه‌ها را لغو نماید.

میزان دستمزد کارکنان بخش خصوصی آمریکا در ماه اکتبر بیشترین رشد را در طی ۸ ماه گذشته داشته و این نشان می‌دهد وضعیت کلی بازار کار این کشور پس از آمار‌های نه چندان مناسب ماه سپتامبر، بهبود یافته است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس یک توافق اولیه با اتحادیه اروپا منعقد کرده که به شرکت‌های خدمات مالی انگلیس این امکان را می‌دهد تا پس از خورج انگلیس از اتحادیه همچنان به بازار‌های اروپایی دسترسی داشته باشند.

نرخ تورم حوزه یورو در ماه گذشته میلادی افزایش داشت و توجیه کافی را برای کاهش سیاست‌های محرک اقتصادی به بانک مرکزی اروپا داد. این در حالی است که میزان رشد اقتصادی حوزه یورو بیش از حد پیش بینی‌ها کند شده است.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز چهارشنبه ۰.۱۲ درصد نسبت به روز سه شنبه کاهش داشت و به ۷۵۴.۰۶ تن رسید.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: parsine.com