تعطیلات مرگبار؛ افزایش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علی‌رغم اینکه تصادفات بین جاده‌ای کاهش‌ یافته ولی شاهد افزایش هفت‌ درصدی جان‌باختگان در جاده‌ها هستیم

تعطیلات مرگبار؛ افزایش ۷ درصدی تلفات جاده‌ای

سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه بازدید از راه‌های استان گیلان و در جمع خبرنگاران در خصوص میزان تصادفات و تلفات جاده ای در ایام نوروز اظهار داشت: با تحلیل‌های صورت گرفته 82 درصد از تلفات و تصادفات به وقوع پیوسته چهار علت اصلی دارند که اولین علت، انحراف به چپ در جاده‌هایی است که جدا کننده وسط ندارند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: سرعت‌های غیر مجاز دومین عامل تصادفات محسوب می شوند و عامل سوم، عدم توجه به جلو می باشد و بیشترین نوع آن استفاده از تلفن همراه است که 27 درصد از مغز انسان را مشغول خود می‌کند و آخرین علت هم خستگی و خواب آلودگی است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این ایام به علت بارندگی، جاده‌ها لغزنده است و رانندگی در این شرایط باید با احتیاط صورت پذیرد.

وی در ادامه یکی از معضلات ترافیکی کل کشور را موتورسواران و عابران پیاده برشمرد و بیان داشت: با توجه به گزارش رئیس پلیس راه استان گیلان در بحث آموزش فرهنگ ترافیک مختص موتورسواران و عابران پیاده، بسیار برنامه جامع و تاثیرگذاری بوده و نباید از این نوع برنامه‌ها فاصله گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان بیشترین تصادفات منجر به فوت را در 30 کیلومتری ورودی شهرها اعلام کرد و از رانندگان خواست، با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس، سفر خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

هادیان فر با تصریح بر اینکه آمار جان باختگان جاده‌ای با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: علی‌رغم اینکه تصادفات بین جاده‌ای کاهش‌یافته ولی شاهد افزایش هفت‌درصدی جان‌باختگان در جاده‌ها هستیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir