هواشناسی: مانع مرگ هزار نفر در سیل شدیم
رئیس سازمان هواشناسی گفت: پیش‎بینی‎های هواشناسی در سیل اخیر از جان باختن یک هزار نفر به‎ویژه در حاشیه زاگرس پیشگیری کرد

هواشناسی: مانع مرگ هزار نفر در سیل شدیم

رئیس سازمان هواشناسی گفت: پیش‎بینی‎های هواشناسی در سیل اخیر از جان باختن یک هزار نفر به‎ویژه در حاشیه زاگرس پیشگیری کرد.

سحر تاجبخش اظهار کرد: همکارانم با پیش‎بینی مقدار بارش و زمان وقوع بارش توانستند به کاربران متخصص در مدیریت بحران سیل کمک کنند و این اقدام موجب شد کمترین خسارات و تلفات را در بحران سیل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر هشدارها و پیش‎بینی‎های هواشناسی نبود بیش از یک هزار نفر به‎ویژه در حاشیه زاگرس بر اثر سیل فوت می‎کردند.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: برای پیش‎بینی دو عامل بُعد زمانی و بُعد مکانی بسیار مهم است، باید مشخص شود برای چه گستره‎ای و چه بازه زمانی پیش‎بینی هواشناشی انجام می‎شود، گاهی اوقات برای یک شهر، استان و یا کشور و یا در بازه‎های زمانی مختلف پیش‎بینی صورت می‎گیرد.

* 90 درصد پیش‎بینی‎های هواشناسی تا 48 ساعت صحیح است

تاجبخش با اشاره به اینکه هر دو شاخصه بعد زمانی و مکانی در میزان صحت پیش‎بینی‎ها تأثیرگذار است، اذعان کرد: پیش‎بینی‎هایی که ما به صورت 24 ساعته و در سطح استانی در ستاد تولید می‎کنیم تا 48 ساعت آینده بالای 90 درصد صحت را پوشش می‎دهد.

وی یادآور شد: برای دقیق‎تر شدن صحت پیش‎بینی‎ها باید آن را به سمت پیش‎بینی‎های شهرستانی و یا نقطه‎ای ببریم و اگر به این مرحله برسیم و بتوانیم برای تمام نقاط کشور به این شکل پیش‎بینی کنیم بهترین شرایط را برای پیش‎بینی فراهم کرده‎ایم.

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه با شرایط موجود تا مدت زمانی 48 ساعت، 90 درصد پیش‎بینی‎های ما صحیح است، ابراز کرد: باید تجهیزات و نیروی انسانی ما در سطح شهرستان‎ها به بهترین شکل مدیریت و تقویت شود.

تاجبخش تأکید کرد: در سطح استانی پیش‎بینی‎هایی صادر می‎کنیم که در حد شهرستانی و نقطه‎ای است اما اگر بنا باشد صحت و دقت این پیش‎بینی‎ها را بالا ببریم باید عامل نیروی انسانی و منابع فنی خود را تجهیز کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com