افراد با زور و کتک مسلمان نمی‌شوند!!
یک نماینده مجلس تاکید کرد: برای استقرار آموزه‌های دینی در جامعه نباید به زور متوسل شویم، فرزند انسان مانند فرزند حیوانات نیست که با شرطی شدن کاری را انجام دهد

جلودار زاده : افراد با زور و کتک مسلمان نمی‌شوند

سهیلا جلودارزاده  درباره حادثه پارک تهرانپارس و حواشی بعد از این اتفاق گفت: یک غفلت از وظایف در بخش آموزش دین و نابسامانی در رفتارهای مسئولان به ظاهر دین‌دار صورت گرفته است که باعث شده گریز از مذهب در کشور شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مأموران نیروی انتظامی موظف هستند به وظایف و قوانینی که به آنها دستور داده شده است عمل کنند، گفت: باید به این نکته هم توجه کنیم کیفیت قوانین هم متفاوت است، هنگامی که تابستان است، آفتاب داغ و فکر غلط با این عوامل ترکیب شود چنین رفتارهای سر می‌زند که متاسفانه معضلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دین یک امر اختیاری است و انسان باید از سر دانش،علم، اختیار و انتخاب به آن برسد. تقوا یک کیفیت در درون آدم‌هاست که به دلیل ممارست به آن دست پیدا می‌‌کنند لازم نیست با زور، گرفتن و جریمه کردن آن را اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: ممکن است یک ترس با این رفتارها ایجاد شود اما بعضی‌ از افراد را هم متجاهر به مخالفت می‌کنند که هیچ نتیجه‌ای با این روش‌ها نخواهیم گرفت.

جلودارزاده ادامه داد:‌ هنگامی که در نهادهای دیگر با انسان‌های بزرگتر و تحصیل کرده روبه‌رو هستیم اگر احترام بگذاریم با تکریم بسیار راحت نرم‌های اجتماعی را می‌پذیرند اما وقتی که بگیر و ببند، بازرسی کردن برخوردهای غیراخلاقی ایجاد می‌شود بدتر می‌شود زیرا هیچ فردی دوست ندارد به شخصیتش توهین شود و این دست رفتارها باعث می‌شود عکس‌العمل متقابل نشان داده شود.

وی با بیان این‌که معتقدم چنین رفتارهای فایده ندارد و نتیجه عکس می‌دهد، گفت: آیا انسان برای این که فرزندش یک مسئله دینی را بپذیرد او را می‌زند، موهایش را می‌کشد و پرتش می‌کند؟ این رفتارها فایده‌ای ندارد.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من شاهد بودم خانواده‌هایی با این روش دختران‌شان را تربیت می‌کردند اما گذاشتند و رفتند و چندین ماه در پارک‌ها سرگردان شدند تا آنها را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تغییر رویه صورت گیرد، افراد این‌گونه آدم نمی‌شوند اگر با این رفتارها انسان تغییر می‌کرد خداوند یک تعداد مامور عذاب در این دنیا قرار می‌داد و نمی‌گذاشت برای جهنم .

جلودارزاده در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که در ابتدا وقوع این اتفاق گفته شد با خاطیان ماجرا برخورد می‌شود اما بعد شنیده شد از عوامل آن تجلیل به عمل خواهد آمد آیا این رفتارها باعث جبهه‌گیری جامعه در مقابل نیروی انتظامی که حفظ امنیت جامعه را بر عهده دارد نمی‌شود، بیان کرد: معتقدم نباید نیروهایمان را از کارایی بیندازیم.

وی ادامه داد:‌ نوع برخوردهای رسانه و مردم باید به گونه‌ای باشد که از مسیر درستش حرکت کند، همان‌گونه که ما می‌دانیم یک دختر یا یک فرد با کتک و زور مسلمان نمی‌شود از این طرف هم باید بدانیم یک مأمور نیروی انتظامی هم با اخراج و تخطئه رفتارش درست نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با گفت‌وگو و شناخت درست از فرامین مدنی نتیجه‌گیری کنیم، باید ببینیم در صدر اسلام دستورات و آموزه‌های قرآن و دستورات پیامبر چه چیزی بوده است.

وی ادامه داد:‌ قرآن می‌گوید دین برای خودتان بهتر است از شما محافظت می‌کند، نمی‌گوید که یا روسری یا تو سری مانند آن چیزی که اوایل می‌گفتند.

نماینده مردم تهران افزود: بازهم می‌گویم این روش‌ها فایده ندارد، بچه انسان بچه آدم است، بچه حیوانات نیست که با زدن و شرطی شدن یک چیز را یاد بگیرد. انسان همیشه دنبال چرایی مسائل است.

وی اظهار داشت: درست است هنگامی که انسان دین را پذیرفت باید مسائل عبادی آن را رعایت کند اما در حال حاضر ب روی پذیرفتن دین در جامعه مشکل داریم. ما باید آخرت را متوجه شویم و به زبان قرآن و معصومین تفهیم کنیم که مردم دین بیاورند.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اوایل انقلاب همه به سمت دین روی آوردند، ما وارد دانشگاه امیر کبیر شدیم دختران بعد از دو الی سه ماه از ورودشان به دانشگاه حجاب می‌آوردند و این‌گونه هم نبود که کسی با شلاق حجاب بیاورد.

جلودار زاده گفت: مامور نیروی انتظامی به وظایفی که به آن محول شده عمل می‌کند ، در نتیجه باید قانون را اصلاح کرد، زیرا فرزند انسان با زور و کتک کاری را انجام نمی‌دهد ما باید با فکر و اندیشه راه را نشان دهیم.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : ilna.ir