بیوه انگلیسی ۳ داعشی: پشیمانم!
یک زن ۲۵ ساله انگلیسی که با عضویت در داعش سه بار ازدواج کرده می گوید من هرگز به عضویت داعش درنیامدم. در مراحلی، من را مجبور کردند ازدواج کنم و نمی‌توانم بگویم چند بار تلاش کردم فرار کنم

صحبت های عروس داعشی

یک عروس داعشی که متهم به جذب و استخدام دختران نوجوان در داعش است، ضمن انتشار یک عذرخواهی، تقاضا کرده است که اجازه داده شود به انگلیس بازگردد تا در آنجا در دادگاه محاکمه شود.

طوبی گوندال که هر سه همسرش در جنگ برای داعش کشته شده‌اند، یک سال همراه با صدها زن و کودک خارجی در اردوگاهی در شمال سوریه در بازداشت بوده است.

گوندال که در گذشته در آموزشگاهی در محله والتَم اِستوُ در شرق لندن درس می‌خوانده است، در نامه سرگشاده‌ای به جامعه انگلیس، از دولت تقاضا کرده است که او و دو کودک خردسالش را به کشور بازگردانند.

daesh01.jpg

وی در آن نامه نوشته است: این تنها بر عهده دولت من نیست که من را برای یک سال در این محل نگاه‌داشته است. می‌خواهم در یک دادگاه انگلیسی محاکمه شوم. می‌خواهم تاوان (اشتباهاتم) را بپردازم. می‌خواهم انگلیس عذرخواهی من را بپذیرد و فرصتی دیگر به من بدهد.

به‌رغم وجود شواهدی حاکی از این که گوندال در پست‌های اینترنتی حملات تروریستی را جشن گرفته است و از خواهران خواسته است تا به داعش بپیوندند، او اکنون داعش را گروهی جنایتکار می‌خواند و می‌گوید، من یک تروریست نیستم.

در آن نامه که در نشریه ساندی تایمز منتشر شده است، گوندال ۲۵ ساله می‌گوید: هرگز به شما صدمه‌ای نزده‌ام و نمی‌زنم. من یک هدف آسیب‌پذیر برای استخدام کنندگان داعش بودم. مرا استثمار و ترغیب کردند که این فریضه یک مسلمان است که به سوریه برود.

وی افزود: من هرگز به عضویت داعش درنیامدم. در مراحلی، من را مجبور کردند ازدواج کنم و نمی‌توانم بگویم چند بار تلاش کردم فرار کنم. از همان ابتدا می‌خواستم (داعش را) ترک کنم، اما غیرممکن بود.

daesh02.jpg

این زن در ادامه این نامه می‌نویسد: هرچند من باید به خاطر سفر به سوریه مسئول شناخته شوم، اما کودکان من بسیار معصومند. آن‌ها خطا نکرده‌اند.

طوبی گوندال که پیش از ترک بریتانیا دانشجوی دانشگاه گولد اسمیت بوده است، می گوید، هرچند در فرانسه متولد شده و دارای گذرنامه فرانسوی است، اما از سن سه سالگی در لندن ساکن بوده است و دارای اجازه اقامت دایمی در انگلیس است.

گوندال در ماه نوامبر سال گذشته به دستور وزارت کشور انگلیس از بازگشت به انگلیس محروم شد، اما پسرش دارای تابعیت انگلیسی است، زیرا پدرش که خود را در یک حمله انتحاری در عراق منفجر کرد، انگلیسی بود.

گوندال می‌گوید: عمیقا آرزو می‌کنم دولت انگلیس به من اجازه بازگشت بدهد. می‌خواهم ثابت کنم که عوض شده‌ام؛ فردی به مراتب بهتر برای جامعه.

daesh03.jpg

این زن داعشی حتی پیشنهاد کرده است که به عنوان بخشی از برنامه توان‌بخشی اخلاقی‌اش، به اقداماتی که برای جلوگیری از افراط‌گرایی در میان مسلمانان انگلیس در نظر گرفته شده است، کمک کند.

پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس تاکید کرد که هرگز به حامیان داعش اجازه بازگشت به کشور داده نخواهد شد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : fararu.com