رسانه دولتی آمریکا برای چندمین بار برنامه مفصلی را به حمایت از خواننده هتاک به مقدسات اختصاص داد.
تلویزیون دولتی "صدای آمریکا" (VOA) جمعه 29اردیبهشت (May.18) برای چندمین بار برنامه مفصلی را به حمایت از خواننده رپ هتاک به ائمه معصومین (علیهم السلام) اختصاص داد. مجری این شبکه در ابتدای برنامه گفت: «خواننده و ترانه نویس محبوب جوان ها[!] ترانه ای آمیخته به "هزل" و طنز می خواند و در آن از امام دهم شیعیان برای حل مشکلات جامعه طلب کمک می کند. واقعیت این است که نه خود این ترانه و نه حتی صدور حکم ارتداد برای خواننده اش آنقدر مهم نبود که بخواهیم در این برنامه به آن بپردازیم؛ چون قبلا هم احکام ارتداد مشابهی صادر شده بود؛ از سلمان رشدی تا آغاجری... اما کشیده شدن دامنه ماجرا به دانشگاه های ایران نشانه ای می تواند باشد از یک تحول فرهنگی و اجتماعی مهم در ایران؛ چون دو طرف دعوا توی همین دانشگاه ها وجود دارند؛ حفظ تقدس یا درهم شکستن تقدس؟»
{اشاره به مطلب منتشر شده در یک نشریه دانشجویی}

این شبکه وابسته به دولت آمریکا، در ادامه با پخش گزارشی درباره این خواننده حرمت شکن سعی کرد وی را چهره ای جهانی نشان دهد. در گزارش صدای آمریکا تأکید شد: «شاهین نجفی حالا دیگر رپ خوان جوان و سرشناسی شده است. روزنامه های پرتیراژی مثل نیویورک تایمز آمریکا درباره اش نوشته اند.»
در گزارش یادشده، اشتباه فاحشی نیز به چشم می خورد؛ اشتباهی که هرگز تصحیح نشد. آنجا که گزارشگر گفت: «سایت "شیعه آنلاین" برای قتل شاهین نجفی "صد هزار تومان" [!] جایزه گذاشته است.»
{در حالی که مبلغ جایزه اعلام شده از طرف سایت شیعه آنلاین، 100 هزار "دلار" است.}

در ادامه برنامه، "علی افشاری" دبیر سیاسی پیشین دفتر تجکیم وحدت که به عنوان کارشناس، مهمان صدای آمریکا بود، در این باره گفت: «خوشبختانه تا این لحظه حکومت به این موضوع به عنوان یک پروژه سیاسی وارد نشده است و من این را مثبت تلقی می کنم. کسانی از نظر اعتقادی آن را توهین آمیز تلقی می کنند بنابراین حکومت خیلی وارد قضیه نمی شود.»
{گفتنی است شبکه های ضدانقلابی مثل صدای آمریکا و بی بی سی فارسی و... از ابتدای طرح این موضوع، در حمایت از شاهین نجفی کوشش می کردند حکومت جمهوری اسلامی را به سیاسی کردن این موضوع و سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم متهم کنند!}

علی افشاری همچنین با اذعان به موهن بودن حرکت مورد بحث، اظهار داشت: «در حال حاضر این فضا (توهین به امامان معصوم و مقدسات) بیشتر در عمل و نتیجه منجر به افزایش تقابل ها می شود و بخش مذهبی جامعه تصور می کنند که آزادی بیان و گسترش آزادی ها منجر می شود که ائمه شیعه و مقدسات مورد اینگونه "توهین ها" قرار بگیرند و از این رو علیه دموکراسی و مدرنیته و علیه تغییر در جامعه بیشتر بسیج می شوند...»!!!


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamnews.ir
 
مطالب داغ سایر بخشها:
مردی که 2 ماه اینجا زنده ماند! (+تصاویر)
سهمیه مادام العمر حج برای خاتمی
رتبه یک کنکور به خاطر حجابش به دانشگاه نمی‌رود !
برادران هاشمی رفسنجانی /عکس
ماجرای وام 50 میلیون تومانی رئیس جمهور به پرستو صالحی!