رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه كسی نبايد به خود اجازه دهد با حيثيت مجلس بازی كند، گفت: كار عباسی (مديركل دفتر دولت در مجلس) بسيار ناپسند بود و ديگر حق ندارند در مجلس حضور داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جلسه علنی امروز یكشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز 13 آبان روز دانش آموز گفت: در آستانه روز مبارزه با استكبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا هستیم و این روز ارزشمند كه نماد استقلال ‌طلبی و حق‌طلبی ملت ایران است را به دانشجویان، دانش‌آموزان و ملت مبارز ایران تبریك عرض می‌كنم.
وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت وام 5 میلیون تومانی به نمایندگان توسط دفتر دولت در مجلس و گرفتن امضا برای انصراف از استیضاح در لوای این كار، گفت:‌ در جلسه هفته گذشته مجلس، یك اقدام ناصواب توسط دفتر دولت در مجلس رخ داد كه در خصوص این مسئله رسیدگی‌های كامل توسط آقای ابوترابی‌فرد انجام شد و نتیجه آن به اطلاع نمایندگان می‌رسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ابوترابی‌فرد این موضوع را با دقت بررسی كرد و از آقای زارعی و دوستانی كه پیگیری كردند تشكر می‌كنم، این نشان‌دهنده این موضوع است كه در مجلس تقسیم بندی‌ها در خصوص مصالح ملی با تقسیم‌بندی‌های سیاسی تفاوت دارد.
لاریجانی در خصوص كمك به مساجد و كتابخانه‌های حوزه‌های انتخابی نمایندگان، گفت: مساله كمك به مساجد روال مشخصی دارد و گاهی نمایندگان این درخواست را برای مساجد و كتابخانه‌های حوزه انتخابی خود داشتند و نهادهای مربوطه نیز به آنها كمك كرده است.
وی افزود: این روال باید مطابق سیستم خود دنبال شود و اشكالی كه در این سخنی كه آقای ابوترابی فرد داشت و مطرح شد این بود كه كاری كه روال طبیعی داشت و هیچ ربطی به ساحت نمایندگان نداشت با یك فریبكاری در خصوص استیضاح همراه شد و این كار ناصوابی بود و من از آقایان حیدرپور و فتحی‌پور كه به دقت این موضوع را درك كردند، تشكر می‌كنم كه جلوی این اشكال را گرفتند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه استیضاح حق نمایندگان و یك مساله ملی است، گفت: اگر نمایندگان كژی را مشاهده كردند حق دارند در مجلس مطابق آئین‌نامه آن را مورد پرسش قرار دهند و رسیدگی كنند.
لاریجانی افزود: دوستانی كه از دولت برای سئوال و استیضاح به مجلس می‌آیند باید تراز كار را حفظ كنند و لزومی ندارد كه خود را به این مسایل آلوده كنند كه وقتی آن مساله روشن شد این مسایل به وجود آید.
وی با بیان اینكه از رئیس‌جمهور به خاطر اینكه دستوری را برای پیگیری این موضوع صادر كردند تشكر می‌كنم، گفت: اگر دولت و مجلس در این مساله هم صدا با یكدیگر پیگیر باشند این ناآراستگی‌ها كنار خواهد رفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینكه عباسی مدیر كل دفتر دولت در مجلس دیگر حق ورود به مجلس را ندارد، گفت: این مساله تا همین جا نشان داد كه اشكالی در كار آقای عباسی در دفتر دولت وجود داشت و این كار بسیار ناپسند بود و ایشان دیگر حق ندارند در مجلس حضور داشته باشند و كسی نباید به خود اجازه دهند كه با حیثیت مجلس بازی كنند.
لاریجانی در پایان اظهار داشت: روابط دولت، مجلس وسایر قوا روابط كاملا منطقی بر اساس قانون اساسی است و این گونه مسایل كاملا وهن است و از افرادی كه در این خصوص درست عمل كردند تشكر می‌كنم.