منابعی که در حال رصد کردن تحرکات اضلاع مثلث ائتلاف اصولگرايان (قاليباف، رضايی و لاريجانی) هستند، می گويند که قاليباف طی چند روز اخير به روسای ستادهای انتخاباتی خود که پيش از اين، برخی رسانه ها از تشکيل آنها خبر داده بودند، برای برافراشتن بادبان ها طی چند روز آينده اعلام آماده باش کرده است.

 

حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری هیچ ارتباط منطقی با حضور یا عدم حضور خاتمی نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه جوانی برنا، یکی از نزدیکان قالیباف با بیان اینکه او اگر برنامه مشخصی برای تامین نیازهای متراکم شده مردم داشته باشد، وارد عرصه انتخابات می‌شود گفت: اگر این احساس نیاز وجود داشته باشد قالیباف بر اساس وظیفه ملی و اسلامی در عرصه انتخابات حضور خواهد یافت.

بر اساس گزارش یکی از روزنامه های صبح، قالیباف پس از اطلاع از تصمیم نهائی خاتمی مبنی بر عدم ورود به عرصه انتخابات عزم خود را برای حضور جدی در رقابتهای انتخاباتی جزم کرده است.

برخی منابع آگاه در میان اصولگرایان معتقدند قالیباف به عنوان یک نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری همواره در میان تحلیلگران سیاسی مطرح بوده است اما اینکه تصمیم وی برای ورود به عرصه انتخابات قطعی شده است یا اینکه تغییری در نحوه نگاه و رویکرد وی به مساله انتخابات سال آینده اتفاق افتاده باشد، صحت ندارد.

اخیراً برخی از رسانه های داخلی به نقل از برخی منابع نزدیک به قالیباف از سوی او دو شرط را برای حضور در انتخابات سال آینده مطرح کردند که ظاهراً قالیباف آن را در جمع نزدیکان خود مطرح کرده بود.

قالیباف به دلایلی کاملاً روشن و قابل درک اعلام کرده بود اگر خاتمی در عرصه انتخابات حاضر شود او حاضر به شرکت در انتخابات نیست. دیگر شرط انتخاباتی قالیباف نیز این بود که اگر تعداد نامزدها در جناح اصولگرا افزایش یابد در این صورت نیز در انتخابات شرکت نخواهد کرد و بر همین اساس به روسای ستادهای انتخاباتی خود توصیه کرده بود تا با چراغ خاموش به رایزنی های انتخاباتی خود ادامه دهند.

اما براساس گزارشات منابعی که در حال رصد کردن تحرکات اضلاع مثلث ائتلاف اصولگرایان (قالیباف، رضایی و لاریجانی) هستند، قالیباف طی چند روز اخیر به روسای ستادهای انتخاباتی خود که پیش از این، برخی رسانه ها از تشکیل آنها خبر داده بودند، برای برافراشتن بادبان ها طی چند روز آینده اعلام آماده باش کرده است.