نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در کشوری که اخلاق محور است باید حرمت‌ها حفظ شود و اگر انتقادی وجود دارد با عبارت‌های مناسب آنها را بیان کنند.

سیدمحمد باقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت که ایشان مانند همیشه در جهت مثبت اشکالاتی را که در کار دستگاه‌ها وجود داشت بسیار منطقی بیان کردند. رهبری در این دیدار از مواضع اصولی مجلس اعلام رضایت کردند و درباره نوع برخوردی که با وزرا و مسئولین دولتی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند مطالبی را بیان کردند که در چارچوب انصاف و همدلی باشد. البته دولت هم باید متقابلاً‌ به این موضوع توجه داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کشور ما دینی،‌ مسلمان و اخلاق‌محور است، افزود: با این شرایط باید حرمت‌ها حفظ شود. البته قاطبه نمایندگان تعامل خوبی با دولت داشته و دارند و حتی در رأی‌گیری کابینه دولت یازدهم شاهد بودیم که رأی بی‌سابقه‌ای مجلس به کابینه داد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت هم باید توجه داشته باشد اگر سوال و یا استیضاحی مطرح می‌شود در راستای خواسته‌های مردم است و در نظام مردم‌سالاری و حاکمیت مردم این مسأله جا افتاده است که مجلس خواسته مردم را دنبال می‌کند و اگر بنا باشد نه سوال و یا استیضاحی مطرح شود و نمایندگان در خدمت دولت‌ها باشند طبیعتاً ‌با ماهیت مجلس همخوانی ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: از دولت انتظار می‌رود که نسبت به منتقدین خود تعبیرات نامناسب به کار نبرد و از نمایندگان هم انتظار است که اگر انتقادی دارند عبارت‌های مناسبی را به کار ببرند.

منبع: ایسنا