استقبال روحانی از پیکر جان باختگان فاجعه منا
مراسم استقبال رسمی از ورود نخستین گروه پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا، صبح امروز با حضور رییس جمهوری در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار می شود.

 مراسم استقبال رسمی از ورود نخستین گروه پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا، صبح امروز با حضور رییس جمهوری در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار می شود. وزیر بهداشت گفت: 104 پیکر مطهر حجاج جانباخته در فاجعه منا وارد کشور می شود. در مراسم استقبال از این ابدان مطهر مقامات کشوری و لشگری حضور خواهند داشت.

پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا ساعتی پیش از مکه به جده منتقل شدند و قرار است تا ساعاتی دیگر هواپیمای حامل این حجاج جان باخته در خاک وطن فرود آید.

هیات دولت نیز با انتشار بیانیه ای، از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع و یادبود جانباختگان فاجعه منا که روز یکشنبه در تهران و همه استانهای کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند.465 تن از حجاج ایرانی در مراسم رمی جمرات حج امسال به لحاظ بی کفایتی مسوولان حج عربستان جان خود را از دست دادند.دراین فاجعه که مصادف با روز عیدقربان بود، نزدیک به پنج هزار حاجی از سراسر دنیا جان باخته اند.

منبع: ایرنا