تفاوت اعتراضات کنوکی با آبان 98 از زبان واعظی
واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم گفت : آبان ۹۸ خشونت به این شدت وجود نداشت اما امروز بسیار گسترده شده است.

خشم مردم در اعتراضات شهریور از آبان بیشتر است



محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با اعتراضات اخیر و همچنین درگذشت مهسا امینی اظهار کرد: جنس اعتراضات آبان ۹۸ با اعتراضات امروز متفاوت است. در آبان ۹۸ خشونت به این شدت وجود نداشت اما امروز بسیار گسترده شده است.

او در رابطه با روند رسیدگی دولت به اعتراضات و مطالبات مردم افزود: مطالبات مردم باید توسط مسئولین شنیده شود چون آنها خدمتگزار همین مردم هستند البته در این میان افرادی هم هستند که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و حتی به مهسا امینی هم اهمیتی نمی دهند چرا که اهداف دیگری دارند بنابراین اینکه مطالبات و خواست مردم به آتش زدن و تخریب تبدیل شده نشدنی است و باعث قاطی شدن همه چیز باهم می شود.

واعظی تاکید کرد: آتش زدن بانک و سطل آشغال هیچ ربطی به اعتراضات ندارد چراکه اینها اموال مردم هستند و متعلق به دولت نیستند. معترضان حتما باید صف خود را اغتشاشگران جدا کنند.

رئیس دفتر روحانی اضافه کرد: حتما دولت خواست مردم را در اعتراضات بررسی خواهد کرد. در حال حاضر باید همه ابعاد فوت مهسا امینی باید بررسی شود و قوه قضائیه به طور دقیق ورود کند تا هم خانواده او تسکین یابند و هم مردم قانع شوند. علاوه براین هم اگر بعد از بررسی ها مقصری شناخته شد مقصرین این اتفاق هم باید به سزای اعمال خود برسند.

واعظی در پایان گفت: مهسا مهمان همه مردم ایران بود و ما همه برای او سوگوار هستیم درعین حال هم نباید اجازه سوء استفاده از این موضوع را بدهیم تا دسیسه ای شود برای آسیب به اموال عمومی و معترضان باید مطالبات خود را مسالمت آمیز مطرح کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir