خنده مرحوم هاشمی با وجود همه ناملایمت ها در مجمع تشخیص مصلحت
رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ریا و دو چهره بودن صفاتی است که مرحوم هاشمی از آن متنفر بود، گفت: مرحوم هاشمی با وجود فشارها و ناملایمت‌ها با خنده وارد مجمع تشخیص مصلحت می‌شد و جلسه را مدیریت می‌کرد.

مرحوم هاشمی از ریا و دو چهره بودن تنفر داشت

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری عصر امروز در مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم هاشمی که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: یکی از صفات منفی که مرحوم هاشمی از آن متنفر بود ریا و دو چهره بودن بود.وی افزود: متاسفانه امروز در کشور و جامعه ما هزار چهره هم وجود دارد ولی مرحوم هاشمی از ریا و دو گروه سخن گفتن بدش می آمد.

ناطق نوری با بیان اینکه هاشمی کار را برای خدا انجام می داد به زندگی وی پرداخته و گفت: هاشمی به نجف مشرف شد و شرایط ایران و خفقان بگیربگیر و دستگیری؛ امام به ایشان فرمودند به ایران نروید و اینجا بمانید ولی ایشان در جواب می‌گویند اگرچه بروم دستگیر می شوم الان نهضت به وجود من نیاز دارد. کما اینکه می آید و دستگیر هم می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه درس و منش دیگر هاشمی مقاومت و صبوری است، گفت: هاشمی صبر را زنده کرده است و با وجود فشارها، ناملایمت‌ها و برخوردها آرام و با خنده صبح شنبه وارد جلسه مجمع تشخیص مصلحت می‌شد و پشت صندلی می‌نشست و مدیریت می‌کرد.

وی افزود: هرکجا بحثی می‌شد آقای هاشمی می‌گفت خدمت رهبری بودم اینگونه فرمودند و باید اینگونه شود و حتی یک سانت آن سوتَر نیز نباید باشد.

 

منبع: دانشجو