ادعای قدوسی درباره اختلافات خانواده هاشمی
نماینده تندروی مجلس در این سخنان مدعی شده است که بعد از فوت آقای هاشمی در خانواده ایشان خیلی اختلافات عمیقی پیش آمد.

سخنان مهم کریمی‌قدوسی در قم

سایت انصارکلیپ، روز گذشته فایل صوتی از سخنان سیدجواد کریمی‌قدوسی را با عنوان «سخنان مهم کریمی‌قدوسی در قم» منتشر کرد. در این فایل صوتی که مدت‌زمان آن تقریبا یک ساعت است، مشخص نیست که این نماینده نزدیک به جریان پایداری در مجلس، این سخنان را در چه جمعی مطرح کرده، اما فحوای سخنان او اتهاماتی است که متوجه مرحوم هاشمی و خانواده او و نیز جریان اعتدالی شده است.

 اتهاماتی که محسن هاشمی از صدر تا ذیل آن را تکذیب کرد.

این نماینده تندروی مجلس در این سخنان مدعی شده است که «بعد از فوت آقای هاشمی در خانواده ایشان خیلی اختلافات عمیقی پیش آمد. در یکی از این جلسات فائزه و یاسر استدلال می‌کنند که ما بچه‌ها همه باید از کشور خارج بشویم و به کانادا برویم و بگوییم که مادر مریض است و برای مداوای او باید از کشور خارج شویم؛ البته آنجا هم کلی اموال و املاک برای این منظور فراهم کرده‌اند».

 او ادامه می‌دهد: «محسن می‌گوید که من وصی پدر هستم اجازه نمی‌دهم که تو فائزه خیلی آبروی ما را برده‌ای از آن زمانی که سوار دوچرخه شدی، کت‌و‌دامن پوشیدی تا این اواخر که به دیدن بهایی‌ها رفتی، ضربات زیادی به پدر زدی و اگر بخواهی این راه را ادامه بدهی، ما تو را تکذیب می‌کنیم؛ یعنی من تو را تکذیب می‌کنم در این قضیه».

یک منبع آگاه دیگر هم از قول خانواده هاشمی گفت اگر بنای ما رفتن به خارج بود که مهدی از خارج به ایران نمی‌آمد.

 کریمی‌قدوسی اما در ادامه ادعاهای خود در این فایل صوتی اتهاماتی را هم متوجه هاشمی‌رفسنجانی کرده و گفته است: «در شرف پیروزی انقلاب اسلامی فامیل‌های قدرت و ثروتی که در کشور بودند ٥٤ فامیل بیشتر نبودند، سناتورها و درباری‌ها بودند که فرار کردند و شورای انقلاب اموال اینها را مصادره کرد که بنیاد مستضعفان از اینجا پدیدار شد.

انقلاب که به پیروزی رسید دیگر در این کشور فامیل ثروت و قدرت وجود نداشت. الان قریب نیم‌قرن از انقلاب گذشته و چندین‌برابر قبل از انقلاب، جریان اعتدال با محوریت این افراد که به سران فتنه مشهورند، به‌خصوص شخص آقای هاشمی، ده‌ها برابر فامیل ثروت و قدرت به وجود آورده‌اند».

او در بخش دیگر این ادعاها گفته است: «جریان غرب‌گرا که با پیروزی انقلاب در کشور تاخت‌وتازی نداشت، امروز در کشور بیشتر ارکان اجرائی را بر عهده گرفته است و دنبال این هم بود که خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، اینها را هم به دست بگیرند، باید مقابل این جریان ایستاد. به خاطر سبک و سیاق خانواده‌های قدرت و ثروت، ولنگاری فرهنگی کلید خورده است و آرام‌آرام سعی کردند کلاش را از روی دوش جوانان ما بگیرند و گیتار و تار را به‌جای آن قرار دهند».

سخنان کریمی‌قدوسی را در حالی، محسن، وصی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی تکذیب کرده است که او پیش‌تر بارها و بارها سخنانی را به نقل از دیگران مطرح کرده که همگی با تکذیب مواجه شده است. 

کریمی‌قدوسی این‌بار هاشمی و خانواده او را مورد اتهام قرار داده است و این دومین باری است که هاشمی بعد از وفاتش مورد اتهاماتی ازاین‌دست قرار می‌گیرد. چندی پیش هم سردار سعید قاسمی از چهره‌های تندروی جریان اصولگرا، با اشاره به نحوه مرگ هاشمی موارد نامربوطی گفته بود.

 

منبع: روزنامه شرق