دعوت ستاد رئیسی از آخوندی برای مناظره درباره مسکن مهر
در جوابیه روابط عمومی ستاد انتخاباتی رئیسی به صحبتهای آخوندی وزیر راه و شهرسازی آمده است: آقای آخوندی توضیح بدهند که در این میان ۵۵۰ هزار مسکن مهر چه شده است؟ آیا آمار رسمی بانک مسکن مخدوش است یا آمار ایشان؟

مناظره رئیسی و آخوندی

روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به صحبتهای آخوندی وزیر راه و شهرسازی پاسخ داد که متن این جوابیه بدین شرح است:


آقای آخوندی در واکنشی شتابزده به سخنان کارشناسانه حجت الاسلام رئیسی درباره مسکن مهر، به بیان حرف‌هایی پرداخته‌اند که نه وجهه کارشناسانه داشته و نه با وجود دعوت آقای روحانی به رعایت اخلاق، اخلاق را رعایت کرده است.

از آنجایی که مشکل مسکن یکی از مشکلات دردآور مردم است، موارد زیر به استحضار مردم عزیز ایران می‌رسد:

وزیر راه و شهرسازی مدعی شده اند که تنها ۹۰ هزار مسکن مهر باقی مانده است. با توجه به اینکه مجموع مسکن مهر دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده، طبق ادعای آقای آخوندی می بایست تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و برای آن دفترچه اقساط بانکی صادر شده باشد. اما بر اساس آمار بانک مسکن تنها یک میلیون و ۷۵۰ هزار دفترچه اقساط صادر شده است.

آقای آخوندی توضیح بدهند که در این میان ۵۵۰ هزار مسکن مهر چه شده است؟ آیا آمار رسمی بانک مسکن مخدوش است یا آمار ایشان؟ در حقیقت با آمار فوق در صد پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم حتی کمتر از سالانه ۶ درصد ارزیابی می شود.

پدیده جالبی که در دوران مدیریت ایشان رخ داده، صدور دفترچه اقساط برای واحدهایی است که هنوز تحویل نشده است! در حال حاضر برخی متقاضیان مسکن مهر هم مجبور به پرداخت اقساط بوده و بدلیل عدم تحویل واحد، همزمان باید اجاره خانه بدهد. لذا آمار واقعی واحدهای تحویلی ،کمتر از آمار دفترچه‌های اقساط صادر شده است.

طبق سخنان آقای آخوندی در مجلس در سال ۹۴، ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر بدون تحویل به مردم دفترچه اقساط صادر شده است. این ظلم مضاعفی است که به متقاضیان مسکن مهر شده و بنظر می رسد هدف آن آمارسازی برای و پوشاندن عملکرد ضعیف ایشان است.

به آقای آخوندی توصیه می‌کنیم گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مورخ مهر ماه ۹۵ مجلس دهم که اتحاد سیاسی آن با دولت یازدهم روشن است در خصوص مسکن مهر را مطالعه کند. در این گزارش آمده است:

" از مجموع ۱۰۷۱ شهر تاکنون پروژه های ۶۷۵ شهر صرفاً از نظر ساخت به اتمام رسیده است در صورتی که از این تعداد تنها ۳۹۱ شهر بطور کامل خاتمه یافته و پروژه مسکن مهر در آنها بسته شده است". آیا از این عبارت می توان اتمام مسکن مهر را برداشت کرد؟

خوب است آقای آخوندی صداقت به خرج دهند و به مردم توضیح دهند که چرا ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی است؟ آیا این ۱۱۷ هزار واحد قابل سکونت است؟ آیا زیرساخت‌های آب و برق و گاز و ... پروژه های مزبور آماده است؟ چه میزان از متقاضیان این ۱۱۷ هزار واحد به دلیل تاخیر چندساله در تحویل آن متضرر شده و از تقاضای خود منصرف شده‌اند؟ آیا عملکرد ضعیف شما و مدیرانتان موجب نشده است مردم نیازمند مسکن قید خانه‌دار شدن را برای همیشه بزنند؟ بهتر نیست به جای " ۱۱۷ هزار فاقد متقاضی" از عبارت" ۱۱۷ هزار انصرافی" استفاده کرد؟

مشخص است وزیری که در ویلای مجلل لواسان سکونت دارد و یک بار هم در تجمعات اعتراضی گسترده متقاضیان مسکن مهر حضور پیدا نکرده و سخنان دردمندانه آنانی که فرش زیر پای خود را به امید خانه دار شدن فروخته اند از نزدیک نشنیده است از عبارت مزخرف برای مسکن مهر استفاده کند. در بی تفاوتی وزیر و همکاران وی نسبت به طرح مسکن مهر و متقاضیان آن همین بس که مدیرعامل شرکت شهرهای جدید و مسئول مستقیم طرح مسکن مهر در شهرهای جدید، ریاست ستاد رئیس جمهور فعلی در استان مازندران را بر عهده گرفته و قریب به یک ماه است که برای فعالیت های انتخاباتی مرخصی گرفته‌اند و کار را رها کرده‌اند.

در پایان از آقای آخوندی دعوت می‌شود تا در یکی از مکان‌هایی که در آن مسکن مهر در حال ساخت است (مانند شهر پردیس) حضور یافته و با نماینده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی درباره مسکن مهر مناظره کند. به امید آنکه مردم شناخت بهتری از عملکرد دولت یازدهم در زمینه مسکن مهر به دست آورند.

 

منبع: دانشجو