روحانی: جهانگیری با بزرگواری به نفع من انصراف داد
حسن روحانی در واکنش به انصراف اسحاق جهانگیری از لذلمه فعالیت‌های انتخاباتی، تصریح کرد: من از این سرباز فداکار انقلاب و ملت تشکر می‌کنم.

روحانی: اگر دین ندارید، لااقل آزادمرد باشید

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم خوزستان سخنرانی کرد.

گزیده سخنان روحانی در زیر می آید:

ما با هم از سال ۹۲ راهی را آغاز کردیم. در بعضی از موارد موفق بودیم و به پیش رفتیم و در بعضی از موارد در نیمه راه هستیم و باید به پیش برویم.

شما می دانید در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم.

ما همه دست به دست هم دادیم تا حصر ایران را بشکنیم. ما نخواهیم گذاشت دو مرتبه تحریم به ایران برگردد. ما دست به دست هم دادیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کردیم.

ما در خوزستان قدم‌های کوچکی را با هم برداشتیم. اینجا سرزمین دلیران است. اینجا سرزمین فداکاری‌های شهید چمران است. اینجا محل فداکاری مقام معظم رهبری است.

اینجا محل فداکاری همه جوانان غیور در سراسر ایران است. ما با هم قدم‌هایی را برداشتیم. ما در طرح ۵۵۰ هزار هکتار که سال‌ها مانده بود. تا کنون ۲۷۰ هکتار و تا پایان امسال ۳۱۲ هکتار را احیا خواهیم کردیم. اما هنوز تا ۵۵۰ هزار هکتار راه در پیش داریم. در دولت دوازدهم باید تا پایان این راه ادامه دهیم.

ما در خوزستان قدم‌هایی برای آب برداشتیم. اما هنوز راه طولانی در پیش داریم.

مردم خوزستان! اولین مصوبه سال ۹۶ در دولت طرح برنامه‌های خوزستان عزیز بوده است.

اینکه شما می گویید با اینکه هوا ندارید...

با شعار مردم جمله وی نا تمام ماند

شعار مردم:
ما که هوا نداریم هنوز هواتو داریم

روحانی: روحانی دلش به هواداری شما خوش است

ما برای آب شرب تمام شهرها و روستاهای استان و فاضلاب استان ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را مقرر کرده‌ایم. ما در دولت دوازدهم همه طرح‌ها را به ثمر خواهیم نشاند.

ما می‌دانیم گرفتار ریزگرد هستید. اینکه شما می‌گویید ما هوا نداریم، همه مردم ایران دل‌شان به هوای خوزستان عزیز است. ما باید با ریزگردها مقابله کنیم. ما باید طرح ملی و فراملی را برای ریزگرد اجرا کنیم.

من به شما مردم خوزستان قول می‌دهم یکی از اولین اولویت‌های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد.

شما همیشه هوای ما را داشته‌اید و باز هم دارید، ما هم با تمام توان در خدمت شما خواهیم بود. آن روز که ریزگرد و رطوبت هوا و برق و زندگی مردم اهواز را در خطر قرار داد، من اینجا می‌گویم هم من اشک ریختم و هم جهانگیری، هم شما که بیدار ماندید، ما هم بیدار ماندیم.

ما با همکاری کشورهای منطقه می‌توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم. با آتش زدن سفارت ریزگرد حل نخواهد شد.

مردم خوزستان باید رابطه نزدیک تر با کشورهای هم‌جوار داشته باشند. باید ویزا بین ایران و عراق برداشته شود تا مردم به راحتی رفت‌وآمد کنند.

اولین طرح دولت در دولت دوازدهم بر این است که با فعال کردن کارگاه‌های حرفه‌ای مهارت‌های لازم را به جوانان خوزستان بیاموزیم و آن‌ها را مشغول به کار کنیم.

من اعلام می‌کنم، هر طرح بزرگ صنعتی بخواهد اجرا شود، اولین تقدم این است که به مسائل محیط‌زیستی این استان توجه کند و دوم اینکه از مردم بومی این استان استفاده کند.

من می‌‌دانم مشکل شما تنها ریزگرد نیست. فلرها هم هستند. باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده، به مصرف مردم خوزستان برسد.

من می‌دانم پساب‌های کارون چقدر مردم را آزار می‌دهد. ما از طریق تسویه فاضلاب‌ها این مشکل را رفع خواهیم کرد.

از کشاورزان خوزستانی تشکر می‌کنم که تا امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم را به دولت فروخته‌اند و اولین کشتی صادراتی به مقصد کشور عمان هم‌اکنون در خوزستان مشغول بارگیری است.

سال گذشته هم اول بود، امسال هم در تولید گندم اول است، دست کشاورزان خوزستانی را می‌بوسیم.

من این روزها گرد ریزگرد را بیشتر حس می‌کنم. ریزگرد اتهام، ریزگرد دروغ، ریزگرد سیاه‌نمایی، ریزگرد تضعیف ایران.

ما در شرایط حساس منطقه و جهان هستیم. می‌دانید چه کسانی در این منطقه سفر می‌کنند. می‌ دانید وضع اروپا و امریکا در منطقه چگونه است.

ما امروز نیاز به قدرت ملی داریم. قدرت ملی ما را وحدت ترک و لر و بلوچ و ترکمن ایجاد می‌کند. تا قانون اساسی اجرا نشود، تا اصل ۱۵ و ۱۹ اجرا  نشود، قدرت ملی نخواه بود.

چرا نباید زبان‌های اقوام مختلف در دانشگاه‌ها مورد تدریس قرار بگیرد؟ ما فاصله بین اقوام را نخواهیم پذیرفت. این‌هایی که خود را مقسم می‌دانند، از اول شروع کرده‌اند به تقسیم جوان‌ها به انقلابی و غیرانقلابی.

شما چه کاره‌اید که مردم را تقسیم می‌کنید؟ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و رهبری نظام متعلق به همه ایران است. چرا مردم را قطعه‌قطعه می‌کنید؟ چرا درصد درست می‌کنید؟ ما ملت صد در صدی هستیم!

چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ چرا می‌روید در روستاها تبلیغ می‌کنید می‌گویید در مدارس ایران درس‌های ضد اخلاق داده می‌شود؟

چرا به مدیران و معلمان مدارس اهانت می‌کنید؟ چرا به دانش آموزان ما اهانت می‌کنید؟ این دروغ‌های شما تاثیر نخواهد داشت.

چرا می‌روید در روستاها می‌گویید یارانه شما قطع خواهد شد؟ ما فقط یک حرف داریم، یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود. نظام تامین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود.

شما ها که می‌گویید مسلمانید و منصف، این همه دولت را تخریب می‌کنید، آیا دولت یک کار مثبت هم انجام نداده بود؟ آیا بهداشت و درمان مردم بهتر نشد؟آیا در گندم، گازوئیل و بنزین خودکفا نشدیم؟

ما برای پایداری برق خوزستان باید کار کنیم. ما ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پایداری برق گذاشته‌ایم. ما می‌دانیم هورها باید احیا شود . می‌دانیم تالاب ها باید احیا شود.

اما چرا سیاه‌نمایی می‌کنید؟ چرا مردم ایران را دسته‌بندی می‌کنید؟ به خاطر رای؟! رای حرام می‌خواهید بگیرید؟! این‌قدر علیه عظمت مردم ایران حرف نزنید.

امام ما فرمود اگر دین ندارید، لااقل آزادمرد باشید و واقعیت‌ها را بگویید!

ما باید مشکلات کشور خودمان را خودمان حل کنیم. باید متحد باشیم. بدون رابطه درست با همسایگان و دنیا تعالی پیشرفت کشور عزیز ما امکان‌پذیر نخواهد بود. بدانید، ما به حول و قوه الهی اروند را احیا خواهیم کرد! ما منطقه آزاد اروند را همان‌طور که سامان دادیم، بیش از این سامان خواهیم داد، ما اشتغال و تجارت را در خوزستان ایجاد خواهیم کرد.

اما شما چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ اگر می‌خواهیم ۴ سال و پیشرفت بهتری داشته باشیم، اگر می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید همه روز جمعه به پای صندوق آرا برویم.

خوزستان سرزمین مجاهدت‌های هاشمی رفسنجانی نیز هست.

مردم غیور خوزستان! مردم غیور ایران! من در این‌جا می‌خواهم از برادرم دکتر جهانگیری تشکر کنم.

او به انتخابات و صحنه انتخابات قدم گذاشت تا اطلاعات لازم را به ملت ایران بدهد. او به صحنه انتخابات آمد تا واقعیت‌ها را در مناظرات بگوید.

من دکتر جهانگیری را خوب می‌شناختم، خدمات او را در دولت یازدهم به خوبی دیدم. اما خوب بود در انتخابات آمد تا همه مردم لیاقت‌های این سرباز دلیر ایران را ببینند. دکتر جهانگیری به شایستگی به افزایش آگاهی مردم کمک کرد و عملکرد دولت یازدهم را برای مردم تشریح کرد. امروز که ایشان با بزرگواری به نفع من انصراف اعلام کرده است…

تشویق مردم:
اسحاق دوست داریم!

شخصیت با کفایت، خانواده شهید، ایثارگر، مجاهد، فعال، شخصیتی که برای خوزستان تلاش‌ها کرد!

من از این سرباز فداکار انقلاب و ملت تشکر می‌کنم، وحدت همه ما برای روز جمعه!

مردم اگر حقوق شهروندی و ازادی می‌خواهید، روز جمعه! اگر پیشرفت خوزستان را می‌خواهید، روز جمعه! همان‌طور که من اعلام کردم، ۱ به اضافه ۱۱! همه دوستان‌تان را پای صندوق آرا بیاورید.

همه در کنار هم خواهیم بود با حماسه روز جمعه!

سلام بر آزادی
سلام بر اصلاحات
سلام بر اعتدال
سلام بر امید
دوباره ایران
دوباره اسلام
دوباره امید

 

منبع: انتخاب