بيت آيت‌ الله هاشمی رفسنجانی بیانیه داد
اگرچه این حوادث دردناك تهران برای مردم ایران تكرار خاطرات تلخ اقدامات تروریستی گذشته بود، اما به جهانیان نشان داد ایران بزرگترین قربانی تروریسم است.

بیانیه خانواده هاشمی رفسنجانی

در پی وقوع عملیاتهای تروریستی در تهران كه به شهادت و آسیب دیدن ده ها تن از شهروندان انجامید، بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای، این حادثه را به ملت ایران و خانواده های قربانیان حادثه تسلیت گفت.

در متن این اطلاعیه آمده است:

١٧ خرداد تهران شاهد حملات تكان دهنده ای بود كه بار دیگر خون پاك هموطنانمان را بر زمین ریخت.

اگرچه این حوادث دردناك تهران برای مردم ایران تكرار خاطرات تلخ اقدامات تروریستی گذشته بود، اما به جهانیان نشان داد ایران بزرگترین قربانی تروریسم است.

همراه با خانواده هایی كه در سوگ عزیزانشان نشسته اند، سوگوار شهروندان بیگناهی هستیم كه قربانی تحجر و تعصب كور مذهبی جریان واپسگرا و محصول استعمار هستند كه از هر دو سو از جهان اسلام قربانی می گیرد.

ریشه حوادث تهران را باید در تغییر جغرافیای سیاسی و امنیتی منطقه  جستجو كرد كه براساس منافع جریانات تندرویی كه در قطبهای جهانی و منطقه ای به قدرت رسیده اند، در پی كشاندن آتش خشونت و ترور و بی ثباتی به ایران هستند. این حملات ترویستی اگرچه تهدیدی برای امنیت كشور به شمار می آید، اما می تواند فرصتی در جهت تقویت وحدت و همبستگی ملی و اثبات مظلومیت ایران در نظام بین الملل باشد.

در این شرایط حساس، كارامدی دستگاههای امنیتی كشور در كنار همگرایی فراگیر همه جریانات سیاسی و اجتماعی ذیل مفهوم ایران و تحت هدایت رهبرانقلاب می تواند كشور را از مرحله ای كه یادآور بحران سال ١٣٦٠ می باشد و با وحدت و حضور حماسی مردم و درایت و تدبیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحت رهبری امام خمینی، موجب پایان بحران شد، عبور دهد.

در پایان همه دوستداران ایران و علاقمندان نظام را به كنار گذاشتن اختلافات، و همدلی برای حمایت از ایران دعوت می كنیم.

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

18 خرداد 1396

 


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:انتخاب