آقای روحانی چرا سراغ افراد توانمند نرفته اید؟
کم‌ترین انتظار این است که هر دولت جدیدی از دولت قبل ازخود قوی‌تر باشد تا بتواند کشور را یک گام به جلوتر ببرد.

رئیس‌جمهور روحانی را باید تحسین کرد

روزنامه جمهوی اسلامی در سرمقاله خود نوشت: بقاء تعدادی از وزرای دولت یازدهم، اقدام مناسبی بود که رئیس‌جمهور روحانی را باید به خاطر آن تحسین کرد. این تعداد از وزراء که وزرای امور خارجه، نفت، بهداشت و کشاورزی از شاخص‌ترین آنها هستند علیرغم فشارهای زیادی که از نواحی مختلف به آنها وارد شد وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند و جامعه به استمرار خدمات آنها نیاز دارد.
 
* در میان ابقاء شدگان، افرادی نیز وجود دارند که به خاطر عملکرد ضعیفشان شایستگی ادامه کار در دولت را ندارند. روشن‌ترین مورد، وزیر کشور است که به خاطر ضعف زیادی که در انتخاب تعدادی از استانداران، فرمانداران و بخشداران از خود نشان داد و ایرادهای متعددی که در عملکرد انتخاباتی و مدیریت وزارتخانه متبوع داشت، بسیاری از فعالان سیاسی و صاحبنظران بی‌طرف و مستقل خواستار کنار گذاشتن وی بودند. در اینکه رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی حق دارد نظر خود را در زمینه انتخاب وزرا و پیشنهاد آنها به مجلس اعمال نماید تردیدی نیست ولی این اعمال نظر باید برمبنای ملاحظاتی باشد که بالاترین آنها شایسته سالاری است، معیاری که در عملکرد افراد مشخص می‌شود و عملکرد چهار ساله آقای وزیر کشور نشان داد ایشان فاقد این معیار است.
 
*کم‌ترین انتظار این است که هر دولت جدیدی از دولت قبل ازخود قوی‌تر باشد تا بتواند کشور را یک گام به جلوتر ببرد. متاسفانه دولت دوازدهم اگر با همین ترکیب که فعلاً پیشنهاد شده شکل بگیرد، نمی‌تواند از دولت قبل از خود قوی‌تر باشد. این سوال اساسی وجود دارد که علیرغم وجود افراد توانمند در بخش‌های مختلف، چرا رئیس‌جمهور روحانی به سراغ آنها نرفته است؟

* در مورد وزارت علوم که از حوزه‌های ویژه و بسیار حساس دولت است، افراد توانمند، مخلص، بی‌ادعا و با تجربه‌ای از قبیل آقای فرجی دانا وجود دارند که می‌توان از وجود آنها برای تقویت دولت دوازدهم استفاده کرد. معلوم نیست چرا رئیس‌جمهور روحانی از این افراد دعوت به همکاری نمی‌کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir