در هفته منتهی به 18 تیر، یك شبكه توزیع سلاح در تهران توسط یكی از نهادهای امنیتی كشف شد.

 خبرگزاری فارس، اصول ‏‏نیوز نوشت؛ در هفته منتهی به 18 تیر، یك شبكه توزیع سلاح در تهران توسط یكی از نهادهای امنیتی كشف شد كه سلاح‏های كشف شده از این شبكه از نوع اسلحه‏ای است كه در جریان قتل مرحوم ندا آقاسلطان مورد استفاده قرار گرفته بود.
در جریان تماس تلفنی یك حامی یكی از نامزدهای انتخابات با این نهاد امنیتی، این شبكه، لو رفت. وی در این تماس تاكید داشته برخی از هم ستادی‏های او در ارتباط با یك گروه قاچاقچی در مرز[…] ، در حال تهیه سلاح جهت تداوم اغتشاشات، جنگ مسلحانه و خشونت هستند.
مامورین این نهاد امنیتی با انجام یكسری عملیات تعقیب و شناسایی تاكنون برخی از این افراد و رابطشان با آن گروه قاچاقچی را دستگیر كرده‏اند.
در این ماجرا مقادیری اسلحه، مبالغ هنگفتی پول، وسایل ارتباطی، اسپری‏های آتش‏زا، خفه‏كننده و.. كشف شده است.
بررسی سلاح‏های مكشوفه، نشان می‏دهد سلاح‏های كشف شده از این شبكه از نوع اسلحه‏ای است كه در جریان قتل مرحوم ندا آقاسلطان مورد استفاده قرار گرفته بود.
ندا آقاسلطان ‌ در جریان اغتشاشات در روز شنبه 30 خرداد 1388 در محله امیر آباد تهران (خیابان كارگر شمالی، تقاطع خیابان شهید صالحی و كوچه خسروی) به ضرب گلوله كشته شد.
فیلم پخش شده در اینترنت از نحوه كشته‌شدن این خانم نیز به دلایل زیر كاملا مشكوك به نظر می‏رسید:
1 – محل تیرخوردن، از محل آشوب‌های عصر شنبه 30خرداد بسیار دور بوده است.
2- نیروهای انتظامی و بسیجی مستقر در تهران برای مقابله با آشوبگران، اصولا " سلاح گرم همراه ندارند.
3 – بعد از بلند شدن صدای تیر و اصابت گلوله به یك نفر در خیابان، معمولا اطرافیان بلافاصله به روی زمین دراز می‌كشند و سعی در نجات جان خود از اصابت تیرهای بعدی دارند اما در این فیلم، بعد از تیرخوردن این خانم جوان، چندین عكاس و فیلمبردار با خونسردی به فیلمبرداری مشغول هستند.
4 – سوژه قتل طوری انتخاب شده كه تا حداكثر ممكن، افكار عمومی بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد. خانم، جوان، خوش‌رو، دانشجو
5 – فیلم و خبر كشته‌شدن این مرحومه با آب و تاب از نحوه كشته‌شدن و حتی اطلاعاتی از قاتلان بلافاصله در اینترنت پخش شده و هواداران مجاهدین خلق در اروپا و آمریكا بلافاصله با چاپ عكس‌های بزرگی از این مرحومه، تظاهرات راه‌ انداخته اند و نیروهای امنیتی كشورمان را خشن و خونخوار معرفی می كنند.
6 – فیلم تكان‌دهنده این جنایت، شنبه شب در اینترنت قرار گرفته و روز یكشنبه بسیاری از كاربران اینترنتی و بینندگان ماهواره آنرا دیدند. زمان انتخاب شده برای پخش این فیلم هم بسیار مشكوك است چرا كه از روز یكشنبه 31 خرداد با حضور موثر پلیس و نیروهای بسیجی در میادین و چهارراه‌های تهران، آشوب‌ها فروكش كرد و سازمان دهندگان آشوب برای گرم‌نگه داشتن فضا، به شدت به یك «شوك روانی» برای تهییج مجدد معترضان نیاز داشته‌اند.

  گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com