پس از انتشار اظهارات غلامحسین نوذری وزیر نفت و گله وی از تاثیر كندی طرح‌ها به‌دلیل عملكرد دستگاه‌های نظارتی پاسخی از سوی معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی و زیربنایی...

به گزارش همشهری آنلاین ، پس از انتشار اظهارات غلامحسین نوذری وزیر نفت و گله وی از تاثیر
كندی طرح‌ها به‌دلیل عملكرد دستگاه‌های نظارتی پاسخی از سوی معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی و زیربنایی سازمان بازرسی كل‌كشور در این مورد ارسال شده است.

در این پاسخ آمده: پیرو اظهارات 19 مرداد88 وزیر نفت در مراسم تجلیل از متولیان ساخت سكوی نیمه‌شناور البرز و انتشار آن در برخی رسانه‌ها درخصوص تاثیر عملكرد دستگاه‌های نظارتی در كندی اجرای طرح سكوی البرز در دریای مازندران و نظر به اینكه در‌حال حاضر تنها نهاد نظارتی فعال در این طرح سازمان بازرسی كل كشور است جای تعجب است كه وزیر‌ نفت بیش از 5 سال تاخیر سكوی البرز و شناورهای ناتمام آن را و با بیش از 500 میلیون دلار هزینه حدود 7/1 برابر برآورد اولیه متوجه دستگاه‌های نظارتی نموده‌اند.

این سازمان از هرگونه تلاشی برای رفع موانع طرح‌های ملی و ازجمله حمایت از مدیران دلسوز صنعت نفت نیز دریغ نكرده و در بیانیه مورخ 27 اسفند سال قبل مجری محترم طرح سكوی البرز هم براین موضوع تصریح كرده است.

خاطرنشان می‌سازد سازمان بازرسی كل كشور در یك گزارش 114 صفحه‌ای برای مقامات ارشد كشور از جمله مقام ریاست جمهوری ضمن آسیب شناسی دقیق فرایند اجرای طرح مذكور  بر راه‌اندازی و بهره برداری هرچه سریع‌تر این طرح تاكید كرده است.

حضور مكرر مسئولان سازمان بازرسی كل كشور در محل اجرای طرح از جمله بازدید مورخ 13 اردیبهشت سال‌جاری حجت‌الاسلام پورمحمدی از مراحل پایانی طرح براین امر دلالت دارد.

بر همین اساس، معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی و زیربنایی سازمان بازرسی كل كشور درخصوص برخی هزینه‌های بدون برنامه پیش‌بینی نشده و غیرمتعارف طرح با اغماض بر‌خورد كرده و بالطبع درخصوص افتتاح این طرح در تیر‌ماه سال‌جاری درحالی كه كماكان برای بهره‌برداری آماده نیست، مطلبی اعلام نكرده‌است.

علت این است كه به ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر طرح مزبور اعتقاد دارد و خسارت‌تاخیر در عملیاتی شدن و بهره‌دهی این سكو را جبران‌ناپذیر می‌داند.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news  
 
منبع:hamshahrionline.ir